اخبار روز

ارزش دلار کاهش یافت!/ طلا سر به فلک‌ کشید!

به گزارش پی ام آپ، کاهش ارزش دلار و سود اوراق خزانه داری آمریکا باعث افزایش قیمت طلا شده است. این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده در روزهای آینده برای سرنخ های بیشتر در مورد چشم انداز سیاست نرخ بهره هستند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.25 افزایش به 1924 دلار و 98 سنت رسید.

ارزش دلار در مقایسه با رقبای خود کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر کرده است. شاخص بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز در مقایسه با رکوردهای اخیر کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران این هفته بر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های شخصی ایالات متحده که قرار است در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود، و همچنین داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اوت که قرار است روز جمعه منتشر شود، تمرکز خواهند کرد.

نرخ بالای اشتغال همچنان بر دستمزدها و سوخت تورم تأثیر خواهد گذاشت. این بدان معناست که فدرال رزرو احتمالاً نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالا نگه می دارد.

تحلیلگران معتقدند در صورت تداوم سیاست افزایش نرخ بهره، قیمت طلا به 1900 دلار کاهش می یابد و احتمال رسیدن به 1840 دلار نیز وجود دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در جلسه جکسون هال روز جمعه گفت که بانک مرکزی ممکن است مجبور شود دوباره نرخ بهره را برای مهار تورم افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان ده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

56 درصد از سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره در سال جاری دوباره افزایش یابد و 40 درصد انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان سال آن را بدون تغییر نگه دارد.

قیمت نقره امروز با 0.45 درصد افزایش به 24.72 دلار رسید و قیمت پلاتین با 0.29 درصد کاهش به 968.72 دلار رسید.

منبع: تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا