عمومی

ارتش سودان و جناح های غیرنظامی قرارداد چارچوبی امضا کردند

به گزارش فرانس 24، عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش، در اکتبر 2021 قدرت را به دست گرفت و انتقال دشوار به حکومت غیرنظامی را که پس از سرنگونی عمر البشیر در سال 2019 آغاز شده بود، از مسیر خارج کرد.

سال گذشته شاهد اعتراضات تقریباً هفتگی و سرکوبی بود که به گفته پزشکان حامی دموکراسی منجر به کشته شدن حداقل 121 نفر، یک بحران اقتصادی مارپیچ و افزایش خشونت قومی در چندین منطقه دورافتاده شد.

اختلافات میان گروه‌های غیرنظامی پس از کودتا عمیق‌تر شده است و برخی اصرار به توافق با ارتش دارند در حالی که برخی دیگر بر «بدون مشارکت، بدون مذاکره» اصرار دارند.

قرارداد روز دوشنبه توسط برهان، فرمانده شبه نظامی محمد حمدان داگالو و چندین گروه غیرنظامی، به ویژه نیروهای آزادی و تغییر – اصلی ترین جناح غیرنظامی که در کودتا سرنگون شد، امضا شد.

به گفته FFC، این معامله – بر اساس پیشنهاد کانون وکلای سودان – با حضور مقامات سازمان ملل، دیپلمات های غربی و همچنین عربستان سعودی و امارات متحده عربی مذاکره شد.

فولکر پرتس نماینده ویژه سازمان ملل و محمد بلایش سفیر اتحادیه اروپا در این امضا حضور داشتند.

FFC با اشاره به اینکه گروه های غیرنظامی دیگر نیز امضا کردند، گفت: در مرحله اول، “توافقنامه چارچوب زمینه را برای ایجاد یک مقام غیرنظامی انتقالی فراهم می کند.”

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا