عمومی

ارتباط سلامت روان و یادگیری چیست؟

فرض کنید می خواهید یک مهارت مثل زبان جاوا اسکریپت را یاد بگیرید یا به فتوشاپ علاقه دارید و می خواهید یاد بگیرید. اما یادگیرفتن این مهارت جدید فقط در گرو توان ذهنی شماست؟ قطعا خیر. سلامت روان نقش مهمی در یادگیری یک مهارت ایفا می کند که در این مطلب به اختصار توضیحی می دهیم.

مشكلات مرتبط با سلامت روان در افراد با اختلال يادگيري شايع است. لذا توجه به سلامت روان اين قشر ضروري است. يكي از مهم ترين روش هاي موثر در بهبود سلامت روان، آموزش شناختي رفتاري است. هدف اين پژوهش بررسي تاثير آموزش شناختي رفتاري بر بهبود سلامت روان دانش آموزان با اختلال يادگيري بود.

 تأثیر یادگیری آنلاین بر سلامت روان

یادگیری آنلاین بر همه افراد، از جمله کودکان کم سن تا بزرگسالان، معلمان و اساتید تأثیر می‌گذارد. برای بسیاری از دانش‌آموزان، کلاس‌های مجازی ممکن است اختلالات بهداشت روان موجود را بدتر کند.

برای دیگران، تأثیر همه‌گیری و یادگیری آنلاین می‌تواند تغییرات جدیدی در سلامت روان و خلق‌وخو ایجاد کند. در قسمت پایین برخی از روش‌های تأثیرگذاری بیشتر نوجوانان در یادگیری آنلاین آورده شده است.

ایزوله‌سازی اجتماعی

مدرسه در درجه اول مکانی برای تحصیل است، مدرسه مرکز زندگی اجتماعی بسیاری از نوجوانان است. مدرسه به نوجوانان و جوانان فرصت ارتباط با همسالان خود را می‌دهد. این فرصتی است که آن‌ها می‌توانند معاشرت و ابراز وجود کنند.

بااین‌حال، با رفتن مدارس به قالب‌های مجازی، نوجوانان بدون تعامل اجتماعی منظم ممکن است احساس تنهایی، بی‌انگیزگی یا دلسردی کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که انزوای اجتماعی می‌تواند باعث افزایش نتایج منفی برای سلامت روحی و جسمی افراد شود. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که تعاملات رودررو می‌تواند به کاهش افسردگی و اضطراب کمک کند. تعامل اجتماعی کمتر، ممکن است احساس اضطراب و فشارهای اجتماعی را افزایش دهد. به‌عنوان مثال، نوجوانان ممکن است نگران تغییر در روابط دوستی خود در نتیجه انزوای طولانی‌مدت باشند.

ارتباط سلامت روان و یادگیری چیست؟

افزایش استرس و اضطراب

در کنار فقدان تعامل اجتماعی، ساختار کلاس آنلاین می‌تواند نوجوانان و جوانان را از طرق مختلف تحت تأثیر قرار دهد:

  • آن‌ها ممکن است احساس اضطراب بیشتری از به‌روز بودن در کار مدرسه خود داشته باشند
  • سایر نوجوانان ممکن است هنگام تمرکز در خانه با مشکل در تمرکز یا حفظ تمرکز روبرو شوند.
  • برای برخی از نوجوانان و جوانان، حضور در ویدیوکال در مقابل دیگران می‌تواند اضطراب‌های خاص خود را به دنبال داشته باشد.
  • دانش‌آموزان ممکن است دریافت آموزش اضافی موردنیاز برای موفقیت را ،دشوار ببینند.

همان‌طور که بسیاری از والدین می‌دانند، نوجوان یا جوان بودن اغلب به‌اندازه کافی چالش‌برانگیز است. بااین‌حال، فشارهای اضافی که بر دانش‌آموزان وارد می‌شود می‌توانند اضطراب و فشارهای روانی طبیعی را تشدید کند.

همانطور که برای سلامتی به یک متخصص تغذیه خوب مراجعه می کنید برای سلامت روان هم باید به روانپزشک مناسب مراجعه نمایید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا