اخبار روز

ارائه سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران خارجی یک کاپیتولاسیون فرهنگی است

نماینده چابهار در شورای اسلامی گفت: دادن سیم کارت بدون فیلتر به گردشگر خارجی از نظر من توهین به عزت ملت ایران است. من معتقدم رئیس جمهور به عنوان حافظ قانون اساسی باید رفع محدودیت ها را جبران کند.»

به گزارش ایلنا، معین الدین سعیدی درباره تصویب طرح سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی گفت: زمانی که این موضوع مطرح شد نسبت به تبعات اجتماعی آن هشدار دادم. قبلاً در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه تصویب شده است «این توهین آشکار به ملت ایران است.» مردم کشور ما هنوز به بلوغی نرسیده اند که بتوانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند، اما برای توریستی که به ما می آید آنها این را حق طبیعی خود می دانند که بتوانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند.

نماینده چابهار در شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که چنین محدودیت هایی را ایجاد کردند به خوبی می دانند که این محدودیت ها غیرقابل اجرا است و مردم با الزامات سخت گیرانه تری از طریق فیلترشکن همه این محدودیت ها را دور می زنند.

وی خاطرنشان کرد: جالب است کسانی که چنین محدودیت هایی ایجاد می کنند، دسترسی نامحدود به تمامی بسترهای فضای مجازی دارند.

سعیدی توضیح داد: دوگانگی‌ها به‌ویژه این حادثه اخیر متأسفانه نگاه تاجر فیلتر را به مردم ایران نشان می‌دهد که معتقد نیستیم مردم ایران باید بدون محدودیت به اینترنت دسترسی داشته باشند، اما گردشگرانی که به اینترنت می‌آیند، این کار را بکنید.» در کشور ما برای این کرامت ارزشی قائل نیستیم. ما معتقدیم که چنین رویکردی طبیعتاً منجر به نارضایتی در جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدام نشان می دهد که ما مردم را نشناخته ایم، نشان می دهد که توانایی های ملت بزرگ خود را نشناخته ایم. در درجه اول باید وضعیت ملت ایران را شامل شود.

این عضو شورای اسلامی تصریح کرد: با این رفتار عملاً نسبت به مردم ایران تبعیض قائل می شویم که در تضاد کامل با اصل سوم و نهم قانون اساسی است. امیدوارم فشار جدی صورت گیرد و فیلتر شود. با توجه به اینکه گردش مالی در کشور حدود 50 هزار میلیارد تومان گفته می شود و مشخص است که از سوی جاهایی حمایت می شوند در اسرع وقت آزاد می شوند.

وی با بیان اینکه به نظر من دادن سیم کارت بدون فیلتر به گردشگر خارجی توهین به عزت ملت ایران است، گفت: معتقدم رئیس جمهور به عنوان ولی قانون اساسی باید این موضوع را جبران کند. حذف آن.» محدودیت ها.

نماینده چابهار درباره اینکه آیا مجلس می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند، گفت: همکاران من می‌توانند در اصل 84 دخالت کنند و این یکی از موارد نظارتی مجلس است اما با توجه به نگاه و رویکرد همکارانم در این حوزه. ، ممکن است محدودیت ها برداشته شود. من شود را صفر می دانم.

وی درباره اینکه افکار عمومی صدور سیم کارت های بدون فیلتر برای گردشگران خارجی را نوعی کاپیتولاسیون می داند، گفت: معتقدم این اتفاق که می توان از آن به عنوان کاپیتولاسیون فرهنگی نام برد قطعا تبعاتی خواهد داشت. بر اساس کدام اصل به خودمان اجازه می دهیم کاری را که به گردشگران خارجی می دهیم انجام دهیم که به مردم ایران اجازه نمی دهیم؟ این نمونه بارز دوگانگی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا