اخبار روز

پشت پرده طرح خروج سیمان از بورس و پیشنهاد خروج را به بذرپاش!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ؛ رئیس اتحادیه کارفرمایان. صنعت سیمان در مصاحبه رادیویی گفت: از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا و نه امروز که از نهضت ملی مسکن صحبت می شود. عده ای مخالف عرضه سیمان در بورس کالا هستند. همان افراد نیز بودند که خوراک مخالفت و پیشنهاد حذف سیمان را برای مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ارسال کردند. این افراد و گروه‌ها قابل تشخیص هستند. به بیان خیلی ساده تر اتحادیه مصالح فروشان تهران؛ همچنین تعدادی از بتن سازان بزرگ و انبوه سازان به عنوان گروه ها و عواملی که در سال گذشته کار خرید و فروش سیمان را انجام می داند؛ با عرضه شفاف این محصول در بورس مخالف هستند.

وی پیش از این درباره طرح موضوع خروج سیمان از بورس کالا اطلاع داده بود که عرضه سیمان در بورس کالا باعث کنترل و حتی کاهش یافتن قیمت می شود و منتقدان بورس کالا باید دلایلی کارشناسی برای  مخالفت خود را اعلام کنند.

رئیس اتحادیه صنف کارفرمایان صنعت سیمان تاکید کرد: خارج کردن سیمان و فولاد از بورس، کنترل از دست همه متولیان بازار از جمله وزارت صمت  خارج می شود و عمدتاً به دلالان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: ما از یک تجربه منفی و اشتباه گذشته به عرضه کردن در بورس کالا رسیدیم که نماد شفافیت است. واقعیت این است که عرضه در بورس کالا هم برای مصرف کننده واقعی که به دنبال خرید سیمان بدون واسطه و هم برای تولیدکنندگانی که در فضای قابل مشاهده به درستی انجام شده و خوب بوده است. اکنون تعداد زیادی از مشتریان می توانند خرید کنند. این در حالی است که قبلاً فرصت خرید تعداد بسیار محدودی به عنوان مشتریان عمده امکان خرید داشتند که اغلب 90 درصد سیمان را از شرکت ها خریداری می کردند و سپس با در نظر گرفتن سود آن را به صورت زنجیره ای عرضه می کردند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا