اخبار روز

ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو در اسرائیل (+ عکس) / دستگیری 17 معترض / «روز ناآرامی» / ارتش تهدید به حمله کرد

تظاهرات در اسرائیل علیه طرح کابینه نتانیاهو در مورد «تغییر صلاحیت» ادامه دارد.

به گزارش عصر ایران، معترضان همچنین تجمع بزرگی در مقابل ساختمان بورس اسرائیل برگزار کردند. هرچه رأی گیری این طرح در پارلمان اسرائیل نزدیکتر می شود، اعتراضات شدیدتر می شود.
تظاهرات روز سه شنبه حول طرح بستن جاده ها و بزرگراه های اصلی در تل آویو و بیت المقدس متمرکز بود.

کابینه کنونی اسرائیل در زمان نتانیاهو، راست‌گراترین و افراطی‌ترین کابینه در تاریخ اسرائیل است. این دولت دارای تعداد بی سابقه ای از راست افراطی، یهودیان مذهبی و احزاب ملی گرای افراطی است.

دیروز سه شنبه از سوی تظاهرکنندگان «روز ناآرامی ملی» اعلام شد. هدف از این اعتراضات فشار بر کابینه نتانیاهو برای کنار گذاشتن طرح تغییر قوه قضائیه است. همچنین تجمعی در مقابل ایستگاه های مترو، قطار و اتوبوس برگزار شد.

به گزارش بی بی سی، پلیس اسرائیل اعلام کرد که 17 معترض را دستگیر کرده است. این اعتراضات همزمان با اعتراض و اعتصاب اعضای سندیکای (اتحادیه) پزشکان و کارگران اسرائیلی بود.

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه اسرائیل به ارتش و نیروهای مسلح اسرائیل رسید و بسیاری از سربازان فعال و ذخیره ضمن اعلام حمایت از معترضان، تهدید به اعتصاب کردند. شعار اصلی تظاهرکنندگان در تظاهرات روز سه شنبه «نه به دیکتاتوری» بود.

این اعتراضات باعث انتقاد از کابینه نتانیاهو در آمریکا و کشورهای اروپایی شد. حتی روابط آمریکا و اسرائیل را تیره کرد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علناً از کابینه نتانیاهو و اعضای تندرو آن انتقاد کرد.
کابینه اسرائیل قصد دارد یکشنبه آینده طرح اصلاحات قضایی را تصویب کند.

پروژه «تغییر عدالت» در اسرائیل

اعتراضات خیابانی در اسرائیل علیه طرح اصلاحات قضایی از شش ماه پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

معترضان می گویند این طرح استقلال قوه قضاییه را زیر سوال می برد زیرا قوه قضاییه را زیرمجموعه مجلس و کابینه می کند. بر اساس این طرح، نقش دولت و پارلمان در انتخاب قضات دادگاه عالی اسرائیل افزایش می یابد. پارلمان همچنین می تواند تصمیمات دادگاه عالی اسرائیل را رد کند.

در اسرائیل، کابینه توسط اکثریت پارلمانی تشکیل می شود، به این معنی که کابینه می تواند تصمیمات دیوان عالی را از طریق پارلمان لغو کند.
از سوی دیگر، کابینه اسرائیل بر این باور است که دادگاه عالی بیش از حد چپ است و این تغییرات بین سه قوه تعادل ایجاد می کند.

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائیل

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا