اخبار روز

اخبار مهم عاشقانه خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

 


به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم: مجید عشقی در برنامه خط مقدم شبکه خبر درباره وظایف سازمان بورس اظهار داشت: سازمان بورس براساس ماده 2 قانون بازار اوراق بهادار وظایفی دارد. به طور کلی هدف سازمان بورس حفظ حقوق سهامداران و ساماندهی، حفظ و توسعه بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس در خصوص نگرانی های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: اساساً معاملات کالا در بورس کالا بر اساس قوانین و مقرراتی است که دولت های مختلف تعیین می کنند. تحقیقات کارشناسی نشان می دهد که خروج این محصولات از بورس کالا ممکن است بازار این محصولات را مختل کند و تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. در حال حاضر موضوع حذف این محصولات از بورس کالا منتفی شده است، البته برخی انتقاداتی به برخی از فرآیندها دارند و توصیه کرده ایم در جلسات کارشناسی اگر مشکلی در عرضه وجود دارد، این موضوع مطرح شود. حل کرد. بررسی و حل شد.

وی گفت: اگر در مسیر تعیین قیمت پایه مشکلی وجود دارد باید با همکاری نهادهای ذیربط، گاهی شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار و یا وزارت عرضه این مشکل برطرف شود. مشکلاتی که گاهی به وجود می آید به دلیل عدم آشنایی این دوستان با سازوکارهای بازار سرمایه و بورس است و قطعا خروج این محصولات از بورس به التهابات بیشتر در بازارها دامن می زند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در دو سال گذشته یکی از راهکارهای جدی ما توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم بود و در این حوزه سعی کردیم انواع صندوق های سرمایه گذاری و با انواع سرمایه گذاری طراحی و راه اندازی شود. صندوق ها اعم از صندوق ضمانت سرمایه و صندوق بازنشستگی تکمیلی و … پرتفوی کامل ابزار سرمایه گذاری غیرمستقیم; حدود 50 درصد از معاملات روزانه بازار مربوط به صندوق های سرمایه گذاری است. یعنی سهامداران به جای خرید مستقیم سهام، از طریق صندوق سرمایه گذاری می کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا