اخبار روز

خبری مهم برای فعالان بازار طلا/احتمال صعودی شدن طلا!

به نقل از شمانیوز، قیمت طلا امروز به پایین ترین حد بیش از سه ماه اخیر رسید و برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد زیرا بانک های مرکزی بزرگ سیاست پولی تهاجمی خود را برای کاهش فشار ناشی از حباب قیمت تکرار کردند.

قیمت هر اونس طلا در زمان نگارش این گزارش به 1911 دلار رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی را رد نکرده است و رهبران بانک های مرکزی بزرگ جهان انتظار تشدید بیشتر سیاست ها را دارند.

ادامه مطلب

شرایط طلا یک شبه تغییر کرد!

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت که اظهارات تهاجمی پاول باعث شده است که نرخ بهره برای مدت طولانی تری افزایش یابد و هزینه فرصت بالاتر نگهداری طلا، جذابیت این فلز را کاهش می دهد.

نرخ های بهره بالاتر بر طلای بدون بهره فشار وارد کرد که با افزایش ارزش دلار به بالاترین حد دو هفته اخیر، طلا نیز تحت فشار قرار گرفت. به گزارش رویترز، طلا در ماه ژوئن تاکنون 3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش رویترز، فعالان بازار در حال حاضر منتظر آمار نهایی بیکاری و تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده به همراه داده های هزینه مصرف شخصی برای ماه می در روز جمعه هستند. اگر داده های اقتصادی آمریکا بسیار بدتر از حد انتظار باشد، طلا از مقاومت 1930 دلاری استفاده خواهد کرد و بالاتر خواهد رفت.

خبری مهم برای فعالان بازار طلا/احتمال صعودی شدن طلا!

در سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.1 درصد کاهش به 22.69 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 913.63 دلار رسید. پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 1245.87 دلار رسید.

مگان هورنمن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Verdence Capital Advisors در هانت ولی، مریلند، گفت: “چالش های زیادی با فدرال رزرو وجود دارد و اینکه آنها با نرخ بهره چه خواهند کرد.”

پاول که به همراه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان و چندین اقتصاددان دیگر در یک پانل سیاست‌گذاری حضور داشت، پیش‌بینی کرد که فدرال رزرو احتمالاً دو نرخ دیگر را افزایش خواهد داد و قبلاً تا سال 2025 کاهش را پیش‌بینی نمی‌کرد. تورم به هدف 2 درصد می رسد.

در حالی که سرمایه گذاران بر سیاست فدرال رزرو مبنی بر افزایش و طولانی تر شدن نرخ بهره اصرار داشتند، قیمت طلا به پایین ترین حد خود در 3.5 ماه گذشته رسید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا