اخبار روز

اخبار داغ: واریز سود سهام فاز یک 1402 | سهامداران حساب های خود را بررسی می کنند

زمان و نحوه واریز سود سهام اعلام شد

وزیر اقتصاد: همانند سال گذشته ممکن است پرداخت سود سهام برخی شرکت ها با تاخیر مواجه شود. در این صورت نیز مانند سال گذشته، پرداخت سود سهام در دو مرحله خواهد بود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت چه زمانی و چگونه واریز می شود، گفت: گزارش های مالی 1401 شرکت عدالت به تازگی رسیده و آیا سود سهام عدالت نیز همزمان واریز می شود؟ تعداد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اما اگر سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه شود، پرداخت سود سهام در دو مرحله انجام می شود.

اخبار مهم در خصوص ثبت نام بازماندگان سهام عدالت

عسگر توکلی با بیان اینکه عده ای سودجو با ارسال لینک های جعلی بین 5 تا 100 میلیون تومان از سهامداران کلاهبرداری کردند، گفت: آخرین حربه سودجویان این بود که اقدام به کپی برداری از شماره تلفن برخی مدیران سهام و از طریق ارسال از لینک ها در فضا کردند. دستی.» برای کلاهبرداران شناسایی شده.

رئیس اتحادیه سهام کشور با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام سهام نداریم از مردم خواست به لینک های کلاهبرداری توجه نکنند و در دام آنها نیفتند.

وی درباره واریز سود سهام گفت: مجامع شرکت های سرمایه گذاری همچنان برگزار می شود و در حال حاضر هیچ سپرده ای در این حوزه نداریم.

توکلی با بیان اینکه سه میلیون و 500 هزار متقاضی کمک اجتماعی و کمیته امداد باید تحت پوشش باشند، گفت: عضویت این افراد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برخی از شرکت های سهامی عام هنوز به سهام عدالت تبدیل نشده اند و متقاضیان جدید با این واگذاری ثبت خواهند شد.

رئیس اتحادیه سهام کشور از واگذاری و تخصیص دو درصد از سهام سه بانک برای عضویت و خدمت رسانی به 3.5 میلیون مشتری خبر داد./تابناک

عدالت یک داستان ناتمام سیاسی-اقتصادی در اقتصاد ایران است. ماجرایی که باعث شده حدود 99 درصد از صاحبان این سهام از شرایط گلایه داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان فقط وعده و وعید بدهند. سهام از زمان واگذاری در سال 99 مشکل چندانی نداشته است، اما پس از واگذاری به بورس، سهام دچار مشکل شد.

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند واریز خواهد شد. سهامداران می توانند بدون ضامن از بانک ها وام های کوچک دریافت کنند

عدالت یک داستان ناتمام سیاسی-اقتصادی در اقتصاد ایران است. ماجرایی که باعث شده حدود 99 درصد از صاحبان این سهام از شرایط گلایه داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان فقط وعده و وعید بدهند. سهام از زمان واگذاری در سال 99 مشکل چندانی نداشته است، اما پس از واگذاری به بورس، سهام دچار مشکل شد.

اساساً سهام عدالت نوعی یارانه بود که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های سهام عدالت استانی به ذی نفعان آن اعطا می شد. دولت هدف از عرضه سهام را افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد ایران اعلام کرده بود. بر اساس طرح سهام عدالت، بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به گروه های کم درآمد فروخته شده است. پس از آن تا سال 1378 چندان خبری از سهام عدالت نبود و از سالی که سهام عدالت در بورس عرضه شد، معاملات سهام عدالت در بورس متوقف شد.

دلیل استخدام فشار فروش و ترس از سقوط بازار است. زیرا سهام دارایی های تقریباً 50 شرکت سرمایه گذاری بزرگ است که فروش آنها می تواند بازار سهام را متحول کند. با توجه به این ممنوعیت و سایر مسائل سهامی که در ادامه به آن اشاره می شود، شاهد وضعیت کلاهبرداری های مختلف سهام هستیم. تقریبا 50 میلیون نفر سهامدار هستند که 19 میلیون نفر روش مستقیم و حدود 30 میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند. این در حالی است که 30 میلیون نفر از آینده سهام خود و نحوه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری در استان ها اطلاعات دقیقی ندارند.

در سال های اخیر وعده های زیادی در خصوص توزیع سهام عدالت به مالباختگان داده شده است. در ابتدا، دولت اعلام کرد که بودجه لازم برای تخصیص سهام جدید را ندارد، اما فشارهای مجلس باعث شد که دولت تعهداتی را برای جستجوی بودجه برای سهام جدید بدهد. در همین راستا، دولت در سال گذشته 3.5 میلیون نفر را به عنوان بازماندگان عدالت معرفی کرد. بر این اساس قرار بود به هر یک از بازماندگان سهام 10 میلیون تومان سهم تعلق گیرد که البته در نهایت رئیس وقت سازمان خصوصی سازی از درخواست ابطال موافقت با تخصیص سهام سرمایه خبر داد. به بازماندگان

حسین قربان زاده در آن زمان علت این درخواست را توضیح داده بود که حدود سه میلیون و 500 هزار نفر به عنوان باقیمانده سهام قوه قضائیه شناسایی شدند که بر اساس تصویب نامه هیات وزیران 35 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که دو درصد می شود. سهام بانک ملت، 3 درصد از سهام بانک تجارت و 2.7 درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری است و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، پوشش منابع مورد نیاز را ندارد. معاون جدید واگذاری سهام و شرکت های سازمان خصوصی سازی به تشریح وضعیت فعلی واگذاری سهام قضایی به مالباختگان پرداخت. محمود قامت در خصوص تخصیص سهام سرمایه به بازماندگان گفت: ترجیح سازمان خصوصی سازی و قانونگذار واگذاری سهام شرکت های بورسی به بازماندگان سهام سرمایه است.

وی در پاسخ به این سوال که چه شرکت هایی در بورس در حال بررسی هستند، گفت: شرکت هایی مانند هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس و… به طور کلی همه شرکت های بورسی که در گروه دو دولت هستند اولین پیشنهاد برای واگذاری هستند. سهام سهام به بازماندگان سال گذشته این رقم 10 میلیون تومان بود، اما امسال ممکن است تغییر کند. با این اظهارات مشخص می شود که دولت هنوز سهامی را به بازماندگان اختصاص نداده و همچنان در مرحله شناسایی منابع برای آن تخصیص است.

با وجود اینکه تمهیدات ویژه ای برای پرداخت سود سهام عدالت سالانه در نظر گرفته شده و شناسایی و ثبت نام مالباختگان از سوی مسئولان در حال پیگیری است و هنوز تکمیل نشده است، اما افراد زیادی از طریق پیامک های پیام رسان داخلی و خارجی اقدام به فریب مردم می کنند. . این مشکلی است که مسئولین بارها نسبت به آن هشدار داده و از مردم خواسته اند نسبت به آن هوشیار باشند. در این زمینه، انتشار اطلاعاتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهروندان برای ثبت سهام یا کسب سود «نصب اپلیکیشن یا نرم افزار ویژه» داشته باشند، یکی از این انواع کلاهبرداری است. همچنین ارسال پیامک به شهروندان مبنی بر مراجعه به وب سایت، نصب نرم افزار و اپلیکیشن یا کلیک بر روی لینک های آلوده از دیگر راه های هدف قرار دادن آنها تحت عنوان ثبت سهام بازمانده یا ثبت نام برای دریافت سود سهام برای تقلب است.

هک افراد در پیام رسان ها و ارسال لینک های آلوده و “تماس تلفنی” از دیگر راه های فریب و اغوای شهروندان به بهانه ثبت نام در سهام و کسب سود از آن سهام است. ایسنا نوشت مردم توجه داشته باشند هنوز زمان پرداخت سهام فرا نرسیده و ثبت نامی برای سهام صورت نگرفته است. بازماندگان سهام عدالت توسط دولت مشخص شده و با مشخص شدن منبع تخصیص سهام به این افراد مشمول سهام عدالت خواهند شد. برای شروع سود و ثبت سهام نیازی به بازدید از یک وب سایت یا کلیک بر روی یک لینک نیست.

در جریان معاملات چهارمین روز کاری هفته، سه شنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 13 هزار و 208 واحد کاهش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 37 هزار و 863 واحد رسید. 713540 واحد بود. شاخص کل فرابورس نیز با افت 217 واحدی به 26 هزار و 432 واحد رسید. شاخص تعادلی فرابورس نیز با کاهش 1412 واحدی به 129 هزار و 887 واحد رسید. در روز سه شنبه، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در بورس برای سومین روز متوالی منفی بود و 730 میلیارد تومان پول واقعی با 22 درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه از بورس خارج شد. در آن روز نماد وبمالت به ارزش 40 میلیارد تومان بیشترین برداشت را به ثبت رساند. بعد از Webmelet، نمادهای خودرو، خساپا، فولاد و خزامیه بیشترین برداشت واقعی پول را به ثبت رساندند.

در چهارمین روز کاری هفته، نمادهای فملی، شستا، شپدیس و فارس نمادهای قرمز بورسی بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر تاسیکو و ورنا از جمله نمادهای سبزی بودند که سهم مثبتی به شاخص داشتند. در فرابورس نمادهای فجهان، خاور و سپهر بیشترین اثر نزولی را بر شاخص داشتند و نمادهای سمگا، وهور و هخاذر بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بورس، نمادهای خودرویی در صدر قرار گرفتند. نماد خگستر بیشترین معاملات را داشت و ورنا و وساپا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در بازار فرابورس دی و کدام توسعه بیشترین معاملات را داشت. آمار اکوایران حاکی از آن است که ارزش کل معاملات مبادلاتی به ۱۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان رسیده است. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 5000 و 82 میلیارد تومان بود که 41 درصد از کل ارزش معاملات بازار در روز را به خود اختصاص داده است. همچنین ارزش معاملات خرد با 21 درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به 4 هزار و 430 میلیارد تومان رسید. اعلام وصول. در معاملات آن روز نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص داد که ارزش آن 169 میلیارد تومان بود. پس از خگستر، ورنا بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و وساپا با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت. پس از آن دو نماد خودرو و خساپا با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

از نظر حجم معاملات، سهام خگستر با 358 میلیون و 113 هزار و 787 سهم در صدر قرار دارد. دی بیشترین حجم معاملات بازار در جایگاه دوم و رتبه سوم به خساپا تعلق گرفت. دو نماد خودرو و شستا با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در معاملات روز دوشنبه 73 نماد برای خرید و 63 نماد در صف فروش قرار گرفتند. ارزش کل صف های خرید با 60 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 414 میلیارد تومان رسید، ارزش کل صف های فروش با 28 درصد افزایش به 378 میلیارد تومان رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا