اخبار روز

اخبار داغ سهام برای سهامداران در روز جمعه

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام اعم از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام 1400 در سال جاری دو برابر شد و فاز اول سود سهام به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

رئیس پلیس فتا استان گفت: حساب بانکی فردی که روی لینک جعلی واریز سهام عدالت کلیک کرده بود خالی بود.

سرهنگ الوانی افزود: در راستای رسیدگی به شکایت این شهروند بلافاصله کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و اولین پرونده در این خصوص تشکیل دادند.

وی گفت: در تحقیقات اولیه ماموران پلیس فتا مشخص شد که کلاهبردار با استفاده از این ترفند مشخصات حساب بانکی مقتول را به دست آورده و به این ترتیب از حساب بانکی وی مطالبه می کند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: با اقدامات ویژه و فنی کارشناسان پلیس فتا، کلاهبردار ساکن خارج از استان شناسایی شد.

سرهنگ الوانی گفت: با هماهنگی مقام قضایی وجوه کلاهبرداری شده به طور کامل به حساب شاکی برگشت و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل شد.

وی افزود: برای مشاهده و دریافت سود سهام نیازی به پرداخت نقدی نیست و طبق اعلام مراجع رسمی، سود در زمان توافق شده به شماره حساب های اعلام شده توسط افراد واریز می شود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان برای ثبت نام بازماندگان اقدامات قضایی به پیامک ها و تماس های تلفنی که از مردم درخواست اطلاعات شخصی می کنند توجه نکنند و فقط پیام ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق آن ردگیری دریافت کنند که تصویر موثق از آن است. کشور.» و رسانه های صوتی. .

سرهنگ الوانی افزود: شهروندان می توانند با سامانه الکترونیکی سهام قضایی به آدرس https://samanese.ir یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس الکترونیکی https://www.sejam.ir تماس گرفته و در صورت نیاز موارد مجرمانه را در در فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی با شماره تلفن مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا 096380 به صورت شبانه روزی با کارشناسان پلیس فتا تماس بگیرید.

مردم مدیریت سهام را بر عهده می گیرند

معاون امور تعاون وزارت کار با اشاره به وجود 49 شرکت تعاونی سهامی عدالت در الگوی عدالت اگرچه طبق سیاست کلی اصل 44 مالکیت را به مردم واگذار کرده ایم، گفت: مدیریت هنوز انجام نشده است. در دست مردم است و دولت باید این وظیفه را بر عهده بگیرد

وی ادامه داد: در حال حاضر 36 شرکت بورسی، 13 شرکت غیر بورسی و 49 شرکت تعاونی داریم که بیشترین سودآوری را در قالب سهام عدالت دارند. میزان دارایی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت از میزان دارایی های وزارت کار در قالب شرکت های شستا، تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی بیشتر است. این صندوق دارایی و بازنشستگی دولتی فولاد است، اما با وجود سرمایه زیاد در سهام، مردم نقشی در مدیریت آن ندارند. رئیس جمهور در همایش اقتصادی تعاون دستور رسیدگی و رفع این مشکل را صادر کرد و مسئولیت پیگیری را به کارگروه مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی محول کرد و وزیر اقتصاد نیز اعلام کرد که این امر به گونه ای انجام می شود که مردم می توانند این کار را انجام دهند، دارایی های خود را بهتر مدیریت کنند.

همانطور که وزیر امور اقتصادی اعلام کرد، تخصیص سهام عدالت به بازماندگان تحت تکفل نیازمند موافقت و موافقت دولت است.

در سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر به عنوان بازماندگان عدالت شناسایی شدند که هر کدام از این افراد باید 10 میلیون تومان عدالت عدالت بگیرند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی سازی فاش کرد که حل این مشکل نیازمند 35 میلیارد تومان منابع است که در حال حاضر در دسترس نیست.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، این واگذاری شامل دو درصد از سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و 2.7 درصد از سهام بانک صادرات بود.

البته به گفته رئیس سابق سازمان خصوصی سازی، منابع در نظر گرفته شده کفاف منابع مورد نیاز سهام عدالت را نمی دهد.

موضوع اختصاص سهام عدالت به بازماندگان در ماه های اخیر در مجلس تصویب و مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

آخرین خبر در این زمینه را سید احسن خاندوزی وزیر امور اقتصادی اعلام کرد و گفت: تشریفات تصویب و تخصیص سهام سرمایه به بازماندگان باید توسط شورای حاکمیتی انجام شود.

همچنین وزیر اقتصاد و دارایی در زمان واریز سود سهام عدالت اظهار داشت: پس از برگزاری مجامع برخی از شرکت های سبد سهام عدالت و تقسیم سود، مراتب را به رئیس سازمان بورس اعلام می کنم. سازمان بلافاصله وجوه را از کلیه شرکتها جمع آوری و به حساب سهامداران واریز کند.

حدود دو ماه پیش معاون جدید واگذاری سهام و شرکت های خصوصی سازمان خصوصی سازی به ایسنا گفت: ترجیح سازمان خصوصی سازی و قانونگذار واگذاری سهام شرکت های بورسی به باقی مانده سهام عدالت است. پس از اعلام دولت مبنی بر بررسی سهام شرکت های بورسی، این پیشنهاد در سال جاری مجددا مطرح شد.

با توجه به آزادسازی سرمایه‌گذاری‌های سهام، افزایش ارزش این سهام و افزایش سود آنها، اخبار مربوط به سرمایه‌گذاری‌های سهام در سال‌های اخیر هم برای ذینفعان و هم برای بازماندگان حائز اهمیت است. علیرغم اینکه آیین نامه خاصی برای پرداخت سود سالیانه سهام وجود دارد و هنوز شناسایی و ثبت نام بازماندگان از سوی مسئولان تکمیل نشده است، بسیاری از افراد با پیامک های ارسالی از سوی پیام رسان های داخلی و خارجی درصدد فریب مردم هستند. این مشکلی است که بارها مسئولان نسبت به آن هشدار داده و از مردم خواسته اند هوشیار باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا