اخبار روز

اخبار جدید در مورد تغییر تعطیلات آخر هفته در لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری! /جزئیات

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، در جریان بررسی لایحه دولت برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفت تعطیلات آخر هفته را از پنج شنبه به شنبه تغییر دهد، البته این مصوبه نیاز به بررسی و رای گیری در مجلس دارد تا تبدیل به قانون شود.

اما اعلام تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس با واکنش های متفاوتی در میان نمایندگان مواجه شد. در حالی که برخی از نمایندگان این اقدام را افزایش بهره وری و سازگاری بیشتر با بازارهای بین المللی -که روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند- می دانند، برخی دیگر آن را مغایر با فضای فرهنگی جامعه ایران می دانند.

«جلیل رحیمی جهان آبادی» نماینده مردم تربت جام و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی شورای اسلامی بر لزوم ساماندهی تعطیلات رسمی برای ایرانیان تاکید کرده و معتقد است بازارهای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. و به دلیل تعطیلی ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه، به مدت چهار روز، ارتباط ما با بازارهای جهانی عملاً قطع می‌شود. اگر قرار است در تعطیلات رسمی تغییراتی ایجاد شود، بهتر است این تعطیلات روزهای جمعه و شنبه باشد تا حداقل یک روز با تعطیلات جهانی هماهنگ باشد.

این در حالی است که برخی از نمایندگان مانند «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم بافق در مجلس می‌گویند شنبه برای یهودیان تعطیل است، یکشنبه برای مسیحیان و جمعه تعطیلات مسلمانان و تعداد مسلمانان بسیار زیاد است. آداب و رسوم پنجشنبه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر در پایتخت و برخی استان‌ها تعطیلات کارکنان دولتی و دستگاه‌های اجرایی غیر از بانک‌ها و برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نظر گرفته شده است که شنبه‌ها تعطیل رسمی محسوب می‌شود، یعنی جمعه ها و شنبه ها تعطیل است.

در همین رابطه «میثم لطیفی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و کار کشور، هماهنگی تعطیلات آخر هفته با کشورهای دیگر را خواسته فعالان اقتصادی دانست.

وی با بیان اینکه تعیین روز استراحت در قانون خدمات کشوری بر عهده دولت است، افزود: در مجلس برخی از نمایندگان بر این عقیده بودند که این روز را تغییر دهیم که البته هنوز تصمیم آنها نهایی نشده است. و ما باید در صحن مجلس بمانیم.

معاون رئیس جمهور افزود: تغییر تعطیلات برای برخی دستگاه های اجرایی که ارتباطات بین المللی دارند قابل توجه است اما دستگاه های اجرایی کل ارتباط بین المللی ندارند بنابراین می خواهیم تعطیلات هفته را با توجه به کشورهای دیگر تغییر دهیم.

لطیفی با تاکید بر اینکه مبنای دولت تعطیلی پنجشنبه است، خاطرنشان کرد: علیرغم اختیارات دولت در تعیین تعطیلات هفته، اگر مجلس تصمیمی بگیرد که تبدیل به قانون شود، دولت به آن عمل خواهد کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا