اخبار روز

اخبار بد از بازار سکه به گوش می‌رسد!/ خرید سکه ریسک است!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، قیمت سکه امروز در بازار نقدی به دلیل کاهش حجم معاملات و تعطیلی بازارهای همسایه، طی روز گذشته در رنج قرار داشت. تحلیلگران اقتصادی معتقدند که این امر به علت کاهش حجم معاملات در بازار ارز دلار و تعطیلی بازارهای همسایه اتفاق افتاده است.

در خبرهای روز گذشته، اعلام شد که بازارهای هرات، دبی و برخی دیگر در طی یک هفته در راستای جشن عید قربان تعطیل خواهند بود. برخی از فعالان اقتصادی اعتقاد دارند که تا پایان تعطیلات، احتمالاً بازار سکه نیز بدون خریدار باقی خواهد ماند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در روز گذشته برخی از فروشندگان سکه، به وجود آمدن خریداران جدید را اعلام نکرده و اظهار داشتند که بازار به سکونی رسیده است و هیچ خبری از خریداران نیست.

از سوی دیگر، معامله گران منتظر اخبار بیشتر از عمان هستند. اخبار ضد و نقیض و همچنین اخبار جعلی ترس در دل بازرگانان ایجاد کرده و باعث شده افراد کمتری جرات خرید داشته باشند.

برخی معامله گران معتقدند شرط خروج سکه امامی از فاز نزولی، جریان نوسانات صعودی قیمت دلار است. با این حال، دلار دیشب حرکت صعودی محدودی پشت خط داشت.

به گفته این گروه، تا زمانی که دلار وارد فاز افزایش چشمگیر نشود، ارز نمی تواند جهش قابل توجهی را ثبت کند.

اخبار بد از بازار سکه به گوش می‌رسد!/ خرید سکه ریسک است!

به علاوه، سکه‌بازان از بازار جهانی طلا نیز خبرهای خوشایندی دریافت نمی‌کنند. شب گذشته، قیمت طلا در بازار جهانی حدود ۱۳ دلار کاهش یافت و به ۱۹۱۲ دلار رسید. برخی از تجار معتقدند که این افت قیمت ممکن است همراه با عوامل دیگری نیز در مسیر صعود سکه رخ داده باشد و به سرعت بیشتری اضافه شود.

تحقیقات نشان می دهد که شکاف بین ارزش ذاتی و نقدی سکه در شب گذشته افزایش یافته است.

دیروز این فاصله حدود 5 میلیون و 814 هزار تومان بود که دیشب به 6 میلیون و 212 هزار تومان رسید.

در شرایط فعلی، حباب سکه از حدود ۲۵ درصد به ۲۸ درصد افزایش یافته است. برخی از تحلیلگران بازار این افزایش در حباب سکه را نشانه‌ای می‌دانند که خرید سکه دوباره بسیار پرریسک شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا