اخبار روز

رکود بازار سکه در هفته سوم تیر ماه! / تحلیل روند قیمتی سکه در هفته آینده!

در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت سکه در بازارها بودیم. اما در این هفته افزایش قیمت لنس طلا به کمک اونس آمد اما رکود همچنان ادامه دارد.

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، در هفته سوم تیر ماه بازار ارز تهران با رکود معاملات مواجه شد. همین امر باعث شد که در بازار سکه، سکه بازان در اکثر روزهای هفته قبل قدرت کافی برای افزایش قیمت سکه را نداشته باشند.

این در حالی است که در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت اونس طلا به کمک بازار سکه امامی رفت و افزایش قیمت طلا محرکی برای نوسانات صعودی در بازار سکه شد.

فعالان اقتصادی دلایل متعددی را برای ثبات نسبی قیمت دلار و کاهش معاملات بازار ارز عنوان کردند که از آن جمله می توان به «کاهش ریسک های سیاسی»، «قدرت‌نمایی بازار‌ساز» و «کاهش نسبی سطح تقاضا» اشاره کرد.

قیمت ها در معاملات روز جمعه تغییر محسوسی نداشتند. قیمت دلار نسبت به پنجشنبه شب ثابت بود و سکه امامی در مرز حساس 28 میلیون و 200 هزار تومان متوقف شد.

به گفته کارشناسان فنی، در شرایط فعلی در صورت حفظ سقف 28 میلیون و 200 هزار تومان، احتمال صعود تدریجی به سمت کانال 28 میلیون تومانی امکان پذیر خواهد بود.

با این حال برخی معامله گران با اشاره به آغاز ماه محرم این هفته از احتمال کاهش تقاضا در بازار سکه صحبت می کنند.

بررسی ها حاکی از آن است که حباب سکه در چند روز گذشته سیر نزولی داشته و این کانال تا 24 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که مدتی پیش حباب سکه در کانال 30 درصد قرار داشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا