اخبار روز سینما

اثری از شجریان با صدای بیلی آیلیش منتشر می کنند!

استفاده از “هوش مصنوعی” با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی دور از ذهن نبود. شاید توسعه بیشتر آن، همانطور که در فیلم های علمی تخیلی به تصویر کشیده شده است، دور از ذهن نباشد.

اکنون از زمانی که استفاده از هوش مصنوعی آغاز شده و بازار آن سر به فلک کشیده است (همانطور که غول ادبی معروف چینی و برنده جایزه نوبل اخیراً فاش کرد که از هوش مصنوعی برای نوشتن متن یکی از سخنرانی های خود استفاده کرده است) علاوه بر مزایایی که برای آن دارد. تعریف شده است، اما انبوهی از انتقادات را نیز به دنبال داشته و برخی معتقدند هوش مصنوعی تهدیدی برای کار و خلاقیت انسان است.

در واقع، مخالفت با «هوش مصنوعی» تا آنجا پیش رفته است که جفری هینتون، پدر هوش مصنوعی و یکی از پیشگامان این حوزه، پس از اینکه متوجه شد رایانه‌ها می‌توانند هوشمندتر از همیشه شوند، از گوگل استعفا داد. خطرات تکنولوژی

به همین ترتیب، سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از چت بات های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی هشدار داد و خواستار هوش مصنوعی ایمن و اخلاقی برای سلامتی شد.

در هر صورت هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده که در آینده نزدیک چندان دور از ذهن نیست که در فضاهایی شبیه به فیلم هایی مانند «HER» زندگی کنیم.

اما یکی دیگر از موضوعات قابل توجه هوش مصنوعی قابلیت استفاده از آن برای ساخت موسیقی است که یکی از معروف ترین آن ها آهنگ Heart On My Sleeve است که یکی از کاربران فضای مجازی با استفاده از صدای Drake و The Weeknd آن را ایجاد کرده و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. توجه. توجه، که البته به دلیل قوانین کپی رایت پس از انتشار ویروسی در اینترنت حذف شد.

پس از آن، Spotify هزاران آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی را حذف کرد تا از گسترش آن جلوگیری کند. در واقع می توانید از مدل MusicLM گوگل برای تبدیل متن به موسیقی استفاده کنید.

اما پس از اینکه غول جستجو اولین جزئیات را در مورد MusicLM در ژانویه به اشتراک گذاشت، گوگل اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های اخلاقی در مورد محتوای دارای حق چاپ که هوش مصنوعی برای ایجاد آهنگ‌هایی که ندارید، برنامه‌ای برای عرضه عمومی MusicLM در حال حاضر ندارد.

به همین دلیل در حال حاضر نسخه عمومی MusicLM به کاربران اجازه نمی دهد با صدای خوانندگان خاص موسیقی مورد نظر خود را بسازند و گوگل با اعمال این محدودیت می تواند از مشکلات کپی رایت جلوگیری کند.

اما در همین فرصت کوچک نمونه های زیادی در فضای مجازی دست به دست شد تا جایی که ویدئویی با صدای بیلی آیلیش در حال خواندن قطعه ای از محمدرضا شجریان منتشر شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا