دانستنی ها

این ادویه برای مشکلات سوء هاضمه بیماران، تاثیر دارویی دارند!

نتایج یک مطالعه علمی جدید نشان می دهد که یکی از ادویه های رایج ممکن است به تسکین سوء هاضمه در بیماران کمک کند.

به گزارش یورونیوز، به نقل از پی ام آپ، طی این مطالعه، محققان تأثیر داروی معروف «امپرازول»، زردچوبه یا ترکیبی از هر دو را بر روی بیماران بررسی کردند. امپرازول برای کنترل اسید معده و مشکلات لوله مری استفاده می شود.

در بیست و هشتمین روز از دوره درمان 56 روزه، محققان علائم شرکت کنندگان در این مطالعه را بررسی کردند. آنها دریافتند که هیچ تفاوتی در علائم بین سه گروه از افرادی که امپرازول، زردچوبه و ترکیبی از هر دو مصرف می‌کنند، وجود ندارد.

بنابراین، محققان به این نتیجه رسیدند که زردچوبه علاوه بر خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، ممکن است جایگزینی برای “امپرازول” برای کنترل علائم سوء هاضمه باشد.

استفاده از زردچوبه برای مشکلات معده و به عنوان یک داروی ضد التهابی در میان ساکنان جنوب شرقی آسیا رایج است. به هر حال، در آمریکا از آن برای مبارزه با آرتریت و سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

پزشکان تاکید می کنند که بیماران قبل از مصرف زردچوبه باید با پزشک خود مشورت کنند زیرا این احتمال وجود دارد که داروهایی که بیمار استفاده می کند باعث تداخل نامناسب با زردچوبه شود.

نتایج یک مطالعه علمی جدید در مورد تأثیر زردچوبه در مجله پزشکی BMG منتشر شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا