عمومی

اتهامات فروش تسلیحات ایران به روسیه بی اساس است

امیرعبداللهیان روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: درگیری‌های مستمر روسیه و اوکراین ریشه در سیاست‌های نادرست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یعنی گسترش آن به سمت شرق دارد.

این دیپلمات ارشد بر مخالفت ایران با ارسال تسلیحات به طرف های درگیر در جنگ تاکید کرد و گفت که این امر تنها باعث افزایش خسارات جانی و هزینه های مالی برای هر دو طرف می شود.

وی گفت که تهران به تلاش های خود برای توقف جنگ و ترویج صلح پایدار در اروپا ادامه خواهد داد.

هم ایران و هم روسیه بارها این ادعاها را رد کرده اند که تهران به مسکو پهپادهایی برای استفاده در جنگ اوکراین داده است.

ادعاهای ضدایرانی اولین بار در ماه ژوئیه مطرح شد و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، مدعی شد که واشنگتن “اطلاعاتی” دریافت کرده است که نشان می دهد جمهوری اسلامی در حال آماده شدن برای ارائه “بیش از صدها پهپاد از جمله پهپادهای با قابلیت حمل تسلیحات” به روسیه است. جدول زمانی تسریع شده» برای استفاده در جنگ.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: آمریکا و برخی کشورهای غربی در ماه‌های اخیر برای ایجاد هرج‌ومرج و اقدامات تروریستی در ایران به اطلاعات نادرست و سوءاستفاده از مکانیسم‌های بین‌المللی دست زده‌اند.

وی دیپلماسی و گفت‌وگو را بهترین راه حل مشکلات دانست و با تاکید بر اینکه در مواجهه با سایر گزینه‌ها، دست جمهوری اسلامی ایران بسته نیست، ظاهراً به تحریم‌های غرب علیه تهران به دلیل ناآرامی‌های اخیر و تلافی ایران اشاره کرد. اقدامات تنبیهی تات

اعتراضات پراکنده در ایران در روز 16 سپتامبر به دلیل مرگ مهسا امینی که به دلیل سابقه بیماری قبلی در حین بازداشت پلیس اخلاق جان خود را از دست داد آغاز شد.

مقامات ایرانی گفته اند که آمریکا و دیگر کشورهای غربی با ایجاد شورش و افزایش فشارها به دنبال این هستند که ایران را در حمایت از حقوق ملت ایران پای میز مذاکره کنار بگذارند.

اتحادیه اروپا و برخی کشورهای غربی به دلیل رویکرد ایران در قبال ناآرامی ها، تحریم هایی را علیه ایران اعمال کردند. ایران نیز به نوبه خود تحریم های تلافی جویانه ای را علیه نهادها و افراد در اتحادیه اروپا به دلیل اقدامات عمدی آنها در حمایت از تروریسم و ​​گروه های تروریستی در جریان ناآرامی ها اعلام کرد.

دبیرکل سازمان ملل نیز به نوبه خود از نقش سازنده ایران در مسائل منطقه قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که تلاش های تهران به پایان جنگ در اوکراین و برقراری آتش بس در آنجا منجر شود.

گوترش گفت‌وگو و دیپلماسی را راه‌های مناسبی برای حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و بر اهمیت ادامه تلاش‌های ایران برای کمک به یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران یمن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره آخرین تحولات مذاکرات احیای توافق هسته ای 2015 موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند. .

MNA/


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا