اخبار روز سینما

اتفاقی عجیب در دنیای پزشکی / ارائه اولین قرص ضد سرطان

اتفاقی عجیب در دنیای پزشکی / ارائه اولین قرص ضد سرطان

اولین قرص سرطان ژنریک معرفی شد. به گفته دانشمندان، این قرص اثر مخربی بر غدد سرطانی دارد و آنها را از بین می برد.

به گزارش گروه دانش و فناوری ، دانشمندان یکی از بیمارستان های ایالات متحده آمریکا اولین قرص ضد سرطان ژنریک با نام «AOH1996» را معرفی کردند. به گفته این دانشمندان، داروی فوق بیش از 20 سال است که در حال توسعه بوده است و اکنون به شدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گفتنی است این قرص توانایی تخریب غدد سرطانی مختلف را در ابعاد مختلف دارد.

اولین قرص سرطان ژنریک معرفی شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، داروی جدید سازمان تحقیقات سرطان شهر امید به نام AOH1996 که حدود 20 سال است در حال توسعه است، یک نمونه پروتئین سرطانی به نام PCNA را هدف قرار می دهد. محققان می گویند این پروتئین به طور منحصر به فردی در سلول های سرطانی تغییر می کند که به آنها اجازه می دهد دارویی تولید کنند که می تواند PCNA را هدف قرار دهد.

اتفاقی عجیب در دنیای پزشکی / ارائه اولین قرص ضد سرطان

نتایج اولیه اثر این دارو امیدوار کننده است. تاکنون AOH1996 توانسته رشد تومور را در نمونه های سلولی انسان و حیوان متوقف کند. این دارو بر روی انواع سلول های سرطانی از جمله سرطان سینه، پروستات، مغز، تخمدان، دهانه رحم، پوست و ریه موثر بوده است.

اتفاقی عجیب در دنیای پزشکی / ارائه اولین قرص ضد سرطان

سمت چپ: سلول های سرطانی درمان نشده، سمت راست: همان سلول ها پس از درمان با قرص AOH1996

پیش از این تصور می شد که PCNA که نقشی حیاتی در تکثیر و ترمیم تومور دارد غیرقابل درمان است. لیندا ملکاس، استاد گروه تشخیص مولکولی و درمان تجربی شهر امید می‌گوید:

PCNA مانند یک ترمینال هوایی بزرگ است که شامل چندین دروازه است.

اتفاقی عجیب در دنیای پزشکی / ارائه اولین قرص ضد سرطان

ملکاس درباره نحوه عملکرد این قرص می گوید: «قرص سرطان ما مانند کولاکی است که یک مرکز عملیاتی کلیدی خطوط هوایی را تعطیل می کند و همه پروازهای ورودی و خروجی را متوقف می کند، اما فقط پروازهایی که سلول های سرطانی را حمل می کنند.

لانگ گو، استادیار دپارتمان تشخیص مولکولی و درمان تجربی شهر امید می‌گوید:

ما کشف کردیم که PCNA یکی از عوامل بالقوه در افزایش خطاهای تکثیر اسید نوکلئیک در سلول‌های سرطانی است. اکنون که می‌دانیم مشکل کجاست و می‌توانیم آن را مسدود کنیم، برای درک فرآیندهایی که توسعه دارو را برای مقابله با آن امکان‌پذیر می‌کند، عمیق‌تر کاوش خواهیم کرد. سرطان شخصی تر و هدفمندتر

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا