اخبار روز

اتفاقی تلخ سوفیا لورن را راهی بیمارستان کرد! / نقش بر آب شدن برنامه های این بازیگر! + عکس

سوفیا یکی از بازیگران ایتالیایی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستارگان زن در سینمای کلاسیک هالیوود شناخته می شود. او در سن 89 سالگی در حمام منزلش به زمین خرد و استخوان لگنش شکست. در ادامه جزئیات این ماجرا را می خوانید.

سوفیا لورن پس از شکستگی های متعدد در اثر سقوط در خانه اش در سوئیس، مجبور شد تحت عمل جراحی اضطراری قرار گیرد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، یک منبع نزدیک به این بازیگر به هالیوود ریپورتر گفت: این بازیگر ایتالیایی که در 20 سپتامبر 89 ساله شد، در حمام منزلش در سوئیس سقوط کرد و باعث شکستگی های متعدد لگن و شکستگی شدید استخوان شد که نیاز به یک بار جراحی داشت.

این منبع افزود که خوش بینی محتاطانه ای در مورد نتیجه جراحی و بهبودی لورن وجود دارد که شامل یک دوره نقاهت کوتاه و به دنبال آن یک دوره توانبخشی طولانی است.

خبر تصادف سوفیا لورن توسط رستورانی که قرار بود در 26 سپتامبر در شهر باری ایتالیا افتتاح کند منتشر شد. این چهارمین رستورانی است که به نام او افتتاح می شود. این بازیگر همچنین قرار بود شهروندی افتخاری این شهر را دریافت کند اما اکنون تمام برنامه های او برای آینده لغو شده است.

سوفیا لورن و مارچلو ماستریانی

پسران این بازیگر، کارلو و ادواردو، همراه او در بیمارستان هستند. «ادواردو لورن» در جدیدترین فیلم بلند خود با عنوان «زندگی پیش رو» در سال 2020 از «سوفیا لورن» در نقش اصلی استفاده کرد که برنده جایزه  دیوید دی دوناتلو شد و لقب بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. این بازیگر در سال ۲۰۲۱، سوژه مستند نتفلیکس با عنوان «سوفیا لورن چه کار می‌کند؟» بود.

فیلم «زندگی پیش رو» که بازگشت «سوفیا لورن» پس از 11 سال به سینما را رقم زد، بر اساس اقتباسی از رمانی از «رومن گاری» ساخته شد. این فیلم که بابک کریمی بازیگر سینمای ایران در دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» به ایفای نقش کوتاهی پرداخت، داستان زنی را روایت می کند که مسئولیت تربیت یک کودک 12 ساله سیاهپوست خیابانی را بر عهده می گیرد.

سوفیا لورن در سال 1962 برای فیلم دو زن ویتوریو دسیکا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد و در سال 1991 اسکار افتخاری دریافت کرد.

او اولین بازیگر زنی است که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن خارجی زبان شده است. در سال 1964، لورن بار دیگر برای فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» نامزد اسکار شد و فیلم با او «دیروز، امروز، فردا» و «مارچلو ماستریانی» در همان سال برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

لورن در سال 1962 برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر زن و در سال 1994 جایزه خرس طلایی افتخاری جشنواره فیلم برلین شد. این بازیگر ایتالیایی در سال 1961 جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را دریافت کرد و در سال 1991 جایزه افتخاری سزار را دریافت کرد.

از دیگر جوایز سینمایی سوفیا لورن می توان به برنده شدن دوربین طلایی آلمان، چهار گلدن گلوب بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم مسکو (1965)، بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم سن سباستین (1974)، بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم ونیز ، (1958) و شیر طلای افتخاری در جشنواره فیلم ونیز (1998) اشاره کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا