اخبار روز

آیفون 14 و 15 رجیستر نمی شوند!/هزینه واردات آیفون بالاست!/جزئیات

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل درباره ممنوعیت واردات آیفون 14 به پی ام آپ گفت: به دلیل کمبود ارز و تحریم‌های موجود، واردات آیفون هزینه بالایی به همراه داشته و دولت اکنون قصد دارد تا آیفون 14 و 15 را رجیستر نکند.

عبقری افزود: علاوه بر این نباید از تاثیر سایر مسائل در این امر غافل شد. آمریکا واردات فرش و پسته ایرانی را تحریم کرده و اجازه واردات را نمی دهد. تصمیم ایران مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون نوعی واکنش به این اقدام بود.

وی با اشاره به این که خریدارن آیفون ۱۴ با استفاده از اقسام روش‌ها و تقلب‌های ممکن از جمله استفاده از دانگل اینترنت این گوشی‌ها را فعال و در حال استفاده از آن هستند، گفت: یکی از دغدغه‌های انجمن این بود که ادامه این روند باعث شود طرح موفق رجیستری به حاشیه و بیراهه رود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل ادامه داد: البته «همتا» معتقد است که می‌تواند با این روش‌ها مقابله کند و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم همین موضوع را متذکر شد که تمام این موارد قابل شناسایی است و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

عبقری تصریح کرد: گوشی‌های آیفون ۱۴ به چند روش وارد کشور شده، یک مدل گوشی برای مسافر واقعی بوده و تا قبل از اول اسفند و نامه ممنوعیت گمرک، قانونی وارد کشور و در سامانه احراز شده است. به نظرم بابت این موضوع شاید دولت یک تدبیر جدید داشته باشد و نیاز به یک تعدیل است تا وضعیت این افراد مشخص شود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: یکی از تقاضاهای ما در سال گذشته این بود که اگر قرار است رویه مسافری آزاد باشد رویه تجاری هم فعال شود چرا که رویه تجاری کاملا شفاف است و بازرگان، نوع و کیفیت کالا، مبدا واردات و خدمات پس از فروشش مشخص است. از تاریخ اول اسفند ماه به بعد اساسا هر گوشی آیفونی که در سطح بازار واگذار شود، کالای قاچاق است. آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نخواهد شد و وارداتش قانونی نیست.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا