اخبار روز

آیا افزایش یارانه خرداد ماه صحت دارد؟ امکان برداشت یارانه خرداد ماه از امشب

به گزارش پی ام آپ، یارانه معیشتی مرحله 148 خرداد 1402 از ساعت 24 روز شنبه 20 خردادماه به حساب کلیه خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و قابل برداشت است.

یارانه کمک به معیشت مرحله 148 منطبق با خرداد 1402 به حساب کلیه سرپرستان خانوار واجد شرایط دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 روز شنبه 30 خرداد (20 ژوئن) ماه قابل برداشت است.یارانه کمک به معیشت مرحله 148 بر اساس برچیده شدن اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24:00 قابل برداشت است. در روز شنبه 20 ژوئن.

خانوارهایی که جز دهک‌‌های اول تا سوم هستند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و خانوارهای دهه چهار تا نهم به ازای هر نفر 300 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

مبلغ یارانه کسانی که کالابرگ دریافت کرده‌اند چگونه است؟

در صورتی که سرپرستان خانوار از صورتحساب الکترونیکی استفاده نکرده باشند، کل مبلغ یارانه قابل برداشت است و در صورت استفاده، به همان میزان از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب صندوق واریز می شود.

کسر کارمزد تسهیلات اربعین و وام کرونا

در صورتی که خانوارها قبلاً تسهیلات 10 میلیون ریالی کرونا را اخذ کرده باشند، مابقی اقساط این تسهیلات از مبلغ واریز شده به حساب آنها کسر می شود.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده‌اند، اقساط این تسهیلات به نسبت خانوار از حساب آنها کسر می‌شود.

واریز یارانه به حساب ثبت نامی‌های جدید و افراد خواستار تغییر دهک

سرپرستان خانوارهایی که به تازگی ثبت نام کرده‌اند، در صورتی که در آزمون وسع وزارت رفاه جزو دهک های اول تا نهم باشند، یارانه خرداد را بر اساس دهک های اعلامی دریافت می کنند.

علاوه بر این سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه 1401 قطع شده بود و درخواست تغییر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده بودند، در صورت مورد قبول واقع شدن درخواست بر اساس دهک های اول تا نهم اعلام شده یارانه خرداد 1402 را دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازنگری دهک اعلام شده می توانند جهت ثبت نام و یا پیگیری درخواست خود به سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

ثبت نام افرادی که هنوز یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضیان جدید دریافت یارانه هستند ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به سایت پنجره خدمات ملی هوشمند به آدرس https://my.gov.ir، خانوار خود را ثبت کنند.

برای ثبت نام در این سامانه همراه داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره حساب بانکی سرپرست خانوار متقاضی جدید یا بازماندگان یارانه الزامی است. تمامی افراد می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت کمک هزینه عائله مندی کد دستوری #کد ملی*43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، 43857، ستاره، مربع کد ملی) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا