اخبار روز

مستاجران برای قرارداد اجاره رایگان به سامانه املاک و مستغلات مراجعه کنند

دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی طی نامه ای از پذیرش کد رهگیری برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد.

بر اساس جزئیات نامه سرپرست دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی با توجه به راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور در مشاور املاک لازم است، بانک‌ها نسبت به پذیرش کد رهگیری اجاره‌نامه به عنوان یک سند معتبر و رسمی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

از این حیث هم اکنون امکان استعلام کد رهگیری اجاره نامه برای کلیه شعب بانک های کشور وجود دارد و استعلام کد رهگیری معتبر است.

مستاجران برای دریافت قرارداد اجاره رایگان باید با سامانه املاک مشورت کنند.

در همین راستا ابوالفضل نوروزی رئیس دفتر اقتصاد و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت معاملات ملکی به خبرنگار فارس گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نسبت به انعقاد قرارداد اجاره و صدور کد رهگیری به صورت رایگان اقدام کرده و این کد رهگیری در تمامی سامانه‌ها و شعب دستگاه‌های دولتی اعتبار دارد.

به گزارش فارس، پیش‌تر خبر صدور ۳۱ هزار کد رهگیری رایگان برای قراردادهای رایگان برای موجران و مستأجران در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش، تاکنون 582 هزار کاربر در سامانه ثبت نام ایجاد و 80 هزار قرارداد اجاره منعقد شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا