اخبار روز

آیا ودیعه 100 میلیون تومانی خرید خودرو حذف شد؟

به گفته پی ام آپ، رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده شورای اسلامی با اشاره به قوانین غیرقانونی واگذاری خودرو به مادران دارای 3 فرزند، تاکید کرد: قوانین وضع شده از سوی شرکت های خودروسازی با عناوینی مانند پیش خرید خودرو با ودیعه صد میلیون تومانی برای مادران واجد شرایط قانونی نیست و مجلس پیگیری می کند.

به گزارش خانه ملت، فاطمه محمدبیگی درباره تخلفات صورت گرفته در واگذاری خودرو به مادران واجد شرایط گفت: برخی از مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان از جمله واگذاری خودرو به مادران به مرحله اجرا رسیده است که گاها منجر به اجرای آن می شود. به طعم تلخ مادران دارای دو فرزند یا بیشتر، طبق قانون، مادری که طبق قانون دارای دو فرزند یا بیشتر باشد می تواند از 50 درصد ظرفیت تحویل خودروی دولتی بدون قید و شرط بهره مند شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال بیش از 411 هزار مادر واجد شرایط درخواست خودرو در کشور هستند که از این تعداد بیش از 190 هزار نفر. مردم طبق قرعه کشی برنده شده اند و بقیه صف می کشند و بیش از 80000 مادر موفق به خرید یک ماشین شده اند.

نایب رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط غیر قانونی واگذاری خودرو به مادران دارای ۳ فرزند، تاکید کرد: در قانون صراحتا عنوان شده که واگذاری خودرو به مادران بدون قرعه کشی و بدون شرط داشتن گواهینامه ممکن است.

پرداخت ودیعه خودرو برای مادران و قرعه کشی در قانون عنوان نشده است

محمدبیگی با بیان اینکه پرداخت 100 میلیون تومان ودیعه خودرو برای مادران و قرعه کشی در قانون ذکر نشده است، گفت: مقررات وضع شده از سوی شرکت های خودروسازی با عناوینی مانند پیش خرید خودرو با سپرده 100 میلیون تومانی برای واجدین شرایط است. مادران غیرقانونی هستند و روند قضایی در جریان است، وزارت حریم خصوصی موظف است در اسرع وقت این مصوبه داخلی را لغو و طبق ماده 19 قانون جمعیت جوانان خودرو را به مادران واجد شرایط تحویل دهد.

حدود 50 درصد از تولید داخل خودرو شامل تمامی مادران واجد شرایط دریافت خودروی مادر بر اساس قانون جوانان جمعیت می شود.

رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده مجلس خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد از تولید خودروهای داخلی شامل تمامی مادران واجد شرایط دریافت خودروی مادر بر اساس قانون جوانان جمعیت است. در نتیجه هیچ مادری نباید در صف خودرو منتظر بماند، این موضوع با جدیت در مجلس در حال پیگیری است و از دولت می خواهیم با مقصران این مشکل برخورد قانونی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس به عنوان قوه قانونگذار در نظارت بر اجرای درست قوانین و دولت به عنوان قوه مجریه در عملیاتی کردن قانون نقش دارند و به جد این مسئله از طرف مجلس پیگیری می‌شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا