اخبار روز

آیا وام بازنشستگان این هفته واریز می شود؟ /جزئیات دریافت وام بازنشستگان

پرداخت وام قرض‌الحسنه یکی از تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد. به طور خاص، احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که میزان این وام در سال جاری افزایش یافته است.

وام بازنشستگی یکی از مطالبات قشر مستمری بگیران است و به صورت وام ضروری، وام خرید جهیزیه و … پرداخت می شود. شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگی متفاوت است. اعتبار بازنشستگی وضعیت ثابتی نیست و تحت تاثیر شرایط و مولفه های مختلفی است. وام بازنشستگان همواره یکی از موضوعات مورد بحث در مجلس بوده است. در زیر آخرین اخبار از وام برای بازنشستگان را بخوانید.

به گزارش ویکی گردی، جزئیات وام مستمری بگیران تامین اجتماعی فاش شد. سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان خود 20 میلیون تومان وام با سود 4 درصد بدهد. ناگفته نماند که مبلغ این وام نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از 12 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان رسیده است.

پرداخت وام قرض الحسنه یکی از تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران واجد شرایط خود پرداخت می کند و آن طور که احمد اسفندیاری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان این وام پرداخت می شود. وام امسال افزایش یافته است.

اسفندیاری در خصوص پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بگیران در هر استان و شهرستانی می توانند با مراجعه به مراکز بازنشستگی نسبت به ثبت نام و دریافت وام اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که امسال چه تعداد از مستمری بگیران تامین اجتماعی از تسهیلات و اعتبارات مذکور بهره مند می شوند، پاسخ داد: بر اساس برنامه ریزی امسال 500 هزار مستمری بگیر از این تسهیلات بهره مند می شوند.

جزئیات وام 100 میلیونی مستمری بگیران تامین اجتماعی

ثبت نام وام بازنشستگی 1402 سازمان تامین اجتماعی با مراجعه به مراکز بازنشستگی و پرکردن فرم مورد نیاز وام مستمری بازنشستگان امکان پذیر است. یکی از شرایط دریافت این وام داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی است.

مستمری بگیران مشمول ثبت نام وام پایه مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند به دو صورت در وام 20 میلیون تومانی ثبت نام کنند. در روش اول غیر حضوری و از طریق مراکز بازنشستگی که برای استان ها و شهرستان هایی که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و در روش دوم ثبت نام حضوری انجام می شود. در این روش متقاضیان با مراجعه به مراکز بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت نام می کنند.

برای ثبت نام وام بانک رفاه مستمری بگیران تامین اجتماعی 1402 یا وام مشابه، همراه داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی الزامی است. طبق درخواستی که از بانک مبنی بر اعطای تسهیلات به مستمری بگیران وصول می شود، مستمری بگیران نمی توانند چک نقدی، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا