دانستنی ها

آیا نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود؟

در حالی که باورهایی مانند نخوردن صبحانه باعث چاقی و اضافه وزن می شود، باورهای مشابهی نیز وجود دارد که در ادامه می توانید درباره درستی و نادرستی آنها بخوانید.

به گزارش نمناک، نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود، نخوردن صبحانه با سلامت قلب همراه است یا برخی نوشیدنی ها در وعده صبحانه باعث کم آبی بدن و … می شود. باورهایی وجود دارد.

بسیاری از مردم بر این باورند که نخوردن صبحانه منجر به افزایش وزن می شود و حتی ممکن است به سلامت قلب آسیب برساند. آنها همچنین معتقدند که گاهی اوقات برخی از نوشیدنی های مصرف شده در وعده صبحانه می توانند باعث کم آبی بدن شوند. در حقیقت، باورهای زیادی در مورد صبحانه و اهمیت آن وجود دارد که ممکن است برخی از این باورها درست نباشد. در ادامه این قسمت از نمناک به برخی از این باورها می پردازیم و درباره صحت آنها بحث می کنیم.

نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود

این یک باور رایج است، اما تحقیقات نشان داده است که رابطه مستقیمی بین نخوردن صبحانه و چاقی وجود ندارد، به این معنی که نخوردن صبحانه به تنهایی دلیل چاقی نیست، بلکه پیامدهای نخوردن صبحانه و گرسنگی مفرط است. منجر به پرخوری و در نهایت اضافه وزن می شود. حقیقت این است که نوع و میزان کالری مصرفی در طول روز مهمتر از یک وعده غذایی خاص مانند صبحانه است. اگر فردی کالری زیادی بخورد یا به اندازه کافی ورزش نکند، چه صبحانه بخورد چه نکند چاق می شود.

آیا خوردن صبحانه در میان وعده های روزانه اختلال ایجاد می کند؟

خوردن صبحانه به عنوان وعده غذایی اصلی روز تاثیر بسزایی بر سلامت و انرژی روزانه شما دارد. بنابراین آیا این می تواند از خوردن میان وعده در طول روز جلوگیری کند؟ برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر توجه کنید:

مصرف صبحانه و انرژی روزانه

خوردن یک صبحانه کامل می تواند قدرت و انرژی لازم برای شروع روز را به شما بدهد. با این حال، خوردن صبحانه می تواند تا حدودی از خوردن میان وعده در طول روز جلوگیری کند.

من صبحانه می خورم و احساس گرسنگی می کنم

تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه نمی خورند در طول روز به طور مداوم احساس گرسنگی می کنند، بنابراین خوردن صبحانه می تواند میان وعده را کاهش دهد و احساس گرسنگی را بهتر تنظیم کند.

ترکیب غذا برای صبحانه

مهمتر از خوردن صبحانه، نوع غذایی است که برای صبحانه مصرف می شود. توصیه می شود صبحانه حاوی غذاهای غنی از پروتئین و فیبر باشد. این اقلام می توانند به کاهش احساس گرسنگی، تامین انرژی پایدارتر و در نتیجه جلوگیری از چاقی کمک کنند.

نخوردن صبحانه با سلامت قلب مرتبط است

مطالعات نشان داده اند که صبحانه ممکن است اثرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد، اما این ادعا به تنهایی نمی تواند سلامت قلب را تضمین کند. اصولاً ترکیب و میزان غذای مصرفی در طول روز و فعالیت بدنی نیز تأثیر دارد.

چه چیزی بیشتر از نخوردن صبحانه در چاقی تاثیر دارد؟

در حقیقت، نخوردن صبحانه به تنهایی نمی تواند علت اصلی چاقی باشد و در این مثال جمله، تحقیقات نشان می دهد که عواملی فراتر از نخوردن صبحانه نیز باعث چاقی می شوند:

کنترل نکردن میزان کالری

مصرف بیش از حد کالری و عدم فعالیت بدنی مناسب از عوامل اصلی چاقی هستند. اگر کالری کمتری در وعده صبحانه و کالری بیشتری در وعده های غذایی دیگر برای رفع نیازهای بدن خود مصرف کنید، ممکن است افزایش وزن را تجربه کنید.

ترکیب غذا

مهمتر از خوردن صبحانه، نوع غذایی است که برای صبحانه مصرف می شود. یک صبحانه سالم شامل انواع غذاها مانند میوه، میوه های خشک، میان وعده های پروتئینی و محصولات مغذی می تواند به کنترل سطح قند خون و احساس سیری کمک کند و از چاقی جلوگیری کند.

سبک زندگی

سطح فعالیت بدنی و سبک زندگی فردی نیز نقش مهمی در وزن دارند. افرادی که فعالیت بدنی کافی ندارند و سبک زندگی نامناسبی دارند ممکن است چاق تر باشند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا