اخبار روز سینما

تشخیص شخصیت افراد از روی مدل خوابیدنشان!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا دوست دارید روی یک طرف تخت بخوابید؟ در حالی که احتمالاً بسیاری از ما شب‌ها بدون در نظر گرفتن این موضوع به خواب می‌رویم، برخی افراد احساس می‌کنند که این انتخاب برایشان تأثیرگذار و مهم است.

نتایج یک نظرسنجی آنلاین که بین سال‌های 2014 و 2015 انجام شد، نشان داد که 40 درصد از بزرگسالان همیشه در یک سمت تخت می‌خوابیدند، در حالی که تقریباً 50 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که ابتدا قبل از اینکه خودشان تصمیم بگیرند، کدام سمت را بدون فکر کردن آگاهانه انتخاب کردند. درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند که از این پس در تصمیم خود تجدید نظر خواهند کرد.

در نهایت، این نظرسنجی نشان داد که طرف مورد علاقه برای خوابیدن درست است، اما آیا علم مشخصی وجود دارد که ثابت کند این موضوع در مورد شخصیت این افراد چه می گوید؟

 

آیا می دانستید که می توانید شخصیت افراد را با نحوه خوابیدنشان تشخیص دهید؟

هوپ باستین روانشناس می گوید: افرادی که ترجیح می دهند در سمت چپ تخت بخوابند نسبت به کسانی که در سمت راست تخت می خوابند شادتر هستند. در مقابل، افراد راست خواب تصمیمات عاقلانه ای می گیرند و اغلب برای بلایای احتمالی از قبل برنامه ریزی می کنند.

تئوری اخلاقی در مورد افرادی که در سمت راست تخت می خوابند در مقابل افرادی که در سمت چپ تخت می خوابند توسط روانشناس و هیپنوتیزم درمانگر برجسته آرون سورتیز ارائه شد. وی می گوید: تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد این انتخاب چیزی بیش از یک عادت است و افرادی که به پهلوی چپ می خوابند با خلق و خوی مثبت تر، آرام تر و به طور کلی احساس امنیت بیشتری نسبت به افرادی که به پهلوی چپ می خوابند بیدار می شوند. در سمت راست دارند بیدار می شوند.

آیا می دانستید که می توانید شخصیت افراد را با نحوه خوابیدنشان تشخیص دهید؟

خوابیدن کنار دیوار

البته ممکن است طرف تختی که انتخاب می‌کنید بیش از هر چیز دیگری با موقعیت تخت شما ارتباط داشته باشد. اگر تمایلات کلاستروفوبیک دارید، ممکن است کمتر در کنار دیوار بخوابید، زیرا صبح‌ها سخت‌تر از خواب بیدار می‌شوید و این باعث می‌شود احساس گرفتگی کنید. از سوی دیگر، کسانی که احساس امنیت بیشتری می کنند ممکن است از خوابیدن در نزدیکی پنجره ها یا درها در فضاهای بسته اجتناب کنند.

از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که افرادی که به پهلوی راست می خوابند، خلق و خوی بیشتری دارند و دیدگاه مثبت کمتری نسبت به دنیا دارند. با این حال، تعدادی از عوامل خارجی وجود دارد که کارشناسان معتقدند می‌توانند به خوابیدن فرد به پهلوی راست کمک کنند. تخت یا سمت چپ آن جذب خواهد شد. او گفت، برای مثال، اگر تخت به گونه‌ای قرار گیرد که سمت راست به دیوار نزدیک‌تر باشد، فردی که اضطراب را تجربه می‌کند ممکن است در آن قسمت از تخت احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشد تا زمانی که در سمت راست تخت باشد. الکساندرا کرومر. . .

برعکس، اگر سمت راست تخت نزدیک به درب اتاق خواب باشد، فردی که از اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) رنج می‌برد، ممکن است به دلیل احساس محبوس شدن در مقابل، ترجیح دهد به جای دسترسی نزدیک‌تر، روی آن سمت تخت بخوابد. دیوار کرومر توضیح داد تا راهی برای خروج داشته باشیم.

آیا می دانستید که می توانید شخصیت افراد را با نحوه خوابیدنشان تشخیص دهید؟

جنبه کاربردی تخت

برخی افراد ادعا می‌کنند که دلایل انتخاب‌هایشان بیشتر به عملی بودن مربوط می‌شود تا شخصیتی. نزدیکتر بودن به رادیاتور، دور بودن از سر و صدای بیرون، تماشای بهتر تلویزیون، نزدیکتر بودن به کودکان یا دورتر بودن از پنجره دلایلی هستند که باعث می شوند افراد سمت تخت خود را بر اساس آنها انتخاب کنند. در نتیجه، تصمیم به خوابیدن در سمت راست تخت به جای سمت چپ ممکن است صرفاً یک موضوع تدارکات باشد تا شخصیت. شاید سمت راست تخت به پریز، تلویزیون یا حمام نزدیک‌تر باشد. حتی بیشتر از آن، سمت راست تخت ممکن است دورتر از سر و صدا، هوای سرد یا نور خورشید باشد که از پنجره اتاق خواب شما عبور می کند، که همه اینها می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.

با دانستن این موضوع، واقعاً هیچ سمت درستی برای خوابیدن وجود ندارد زیرا هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد. اینکه کدام سمت را ترجیح می دهید در نهایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که به چیدمان اتاق محدود نمی شود، بلکه به ملاحظات ذهنی و احساسی نیز بستگی دارد.

آیا می دانستید که می توانید شخصیت افراد را با نحوه خوابیدنشان تشخیص دهید؟

بحث کردن در مورد تخت

تقریباً 10 درصد از زوج ها در مورد اینکه کدام سمت تخت را انتخاب کنند با هم بحث می کنند و این می تواند باعث نارضایتی یک طرف شود. به هر حال، هر دوی شما می توانید راست دست باشید، که توضیح می دهد که چرا فردی که در سمت چپ تخت می خوابد، وقتی از خواب بیدار می شود بدخلق تر است.

خبر خوب این است که انتخاب یک طرف تخت بیش از هر چیز یک عادت است. حتی اگر هر دوی شما در ابتدا می خواهید در یک طرف باشید، وقتی به موقعیت خود عادت کردید، می خواهید به آن بچسبید. ناآشنایی دشمن خواب است، در حالی که روتین و یقین به ما کمک می کند بهتر بخوابیم.

در واقع، بیش از 75 درصد از مردم بر این باورند که نمی توانند به راحتی در سمت مقابل تخت بخوابند. این که آیا یک فرد دارای شرایط سلامت خاصی است، یا اینکه در یک تخت به تنهایی یا با شریک زندگی خود می خوابد، عوامل شخصی ممکن است نقش کوچکی در استفاده از کدام سمت تخت داشته باشد.

آیا می دانستید که می توانید شخصیت افراد را با نحوه خوابیدنشان تشخیص دهید؟

به زبان ساده، بیدار شدن در سمتی که نمی‌خواهیم انتخاب کنیم به این معنی است که بدخلق‌تر از حد معمول خواهیم بود. به بسیاری از ما در مقطعی از زندگی گفته شده است که دقیقاً می دانیم “بالا در سمت چپ” به چه معناست. با این حال، هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که این عبارت از کجا آمده است، اما چند نظریه خوب وجود دارد. بسیاری از خرافات قدیمی ادعا می کنند که سمت چپ چیزها تاسف بارتر از سمت راست است. در روم باستان، حتی بیدار شدن در سمت چپ خود را اخم می کردند زیرا اعتقاد بر این بود که بقیه روز را خراب می کند.

اگر چنین است، این عبارت معروف ممکن است تکامل یافته باشد زیرا اگر به پهلوی متفاوت از حالت معمول بخوابیم ممکن است خوب نخوابیم. به هر حال، ما موجودات عادتی هستیم و البته بدخوابی راهی مطمئن برای ایجاد احساس بدخلقی در ماست.

آیا می دانستید که می توانید شخصیت افراد را با نحوه خوابیدنشان تشخیص دهید؟

کیفیت خواب اهمیت دارد

در نتیجه، سمت تختی که انتخاب می‌کنید می‌تواند در احساس شما در صبح تفاوت ایجاد کند، اما فقط به این دلیل که ما موجودات عادت هستیم. در حقیقت، مهم ترین چیز کیفیت خوابی است که شما دریافت می کنید. هیچ کس بعد از یک شب خواب قطعی خوشحال از خواب بیدار نمی شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا