اخبار روز سینما

بی هوا؛ آیا قبول مسئولیت ورود یک بچه به این دنیا صحیح است ؟!/جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، رویا پارسا کارگردان فیلم کوتاه «بی هوا» که در بخش داستانی چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران قرار گرفت، در تشریح کار خود در آستانه این رویداد گفت: این فیلم کوتاه را در پایان  مردادماه ۱۴۰۱  و دو روزه ساختم. محل فیلمبرداری ما در منطقه لواسان نزدیک تهران بود و نسخه نهایی آن یک فیلم 17 دقیقه ای است.

وی افزود: داستان این فیلم درباره زنی است که چندین بار اقدام به بچه دار شدن کرده اما هر بار نوزادش سقط می شود و حالا موفق شده و بچه ای به دنیا می آورد. او در طول سفر با همسرش با چالش های فلسفی با خود روبرو می شود که گویی او را در زندگی گیج کرده است.

پارسا درباره دغدغه های خود در برخورد با این سوژه توضیح داد: محرک اصلی برای من بسیار شخصی بود و برخی از سوالات مطرح شده در فیلم سوالات شخصی خودم بود.بحث بچه ها یک مشکل جهانی است. با توجه به سطح بالای جنگ و کودک کشی در جهان امروز، مانند جنگ اخیر، شرایطی در دنیای امروز وجود دارد که هرکسی می تواند این موضوع را مطرح کند. به غیر از جنگ، چالش‌های زیادی در این دنیا وجود دارد که از ما می‌پرسند: آیا واقعاً می‌توانیم مسئولیت دعوت یک کودک را به این دنیا بر عهده بگیریم؟

این کارگردان درباره درک و استقبال مخاطبان از این فیلم کوتاه نیز گفت: تا به امروز تعداد محدودی از بینندگان این فیلم را دیده اند و خدا را شکر آنچه را که می خواستم به مخاطبم منتقل کنم به آنها منتقل شد. وقتی با یکی از اساتیدم که فیلم را دیده بود صحبت می کردم، به برداشت او از اتفاقی که برای شخصیت اصلی رخ داد و اینکه او شخصیتی دوگانه دارد فکر کردم و این برای من مثبت بود.
کارگردان فیلم کوتاه «بی هوا» درباره همکاری با مرتضی فرشباف در این پروژه نیز گفت: آقای فرشباف حدود چهار سال پیش در دوران کرونا کارگاهی داشت که در آن باید فیلمنامه می نوشتیم و تهیه می کردیم. متاسفانه فیلمنامه ای که در این کارگاه داشتم و حتی آقای فرشباف با تولید آن موافقت کردند به نتیجه نرسید. فیلمنامه دیگری نوشتم و وقتی آن را به او تقدیمش کردم خیلی از آن استقبال کرد. موضوع کار برای آقای فرشباف هم جالب بود.

وی افزود: از آنجایی که این فیلم در موسسه فرش فیلم که متعلق به آقای فرشباف است تولید شد، ایشان واقعاً در روند تولید این فیلم به من کمک کردند. به خصوص در حوزه انتخاب بازیگر و اطمینان از اعتماد بازیگرانی مانند مجتبی پیرزاده و بهاره ریاحی به عنوان کارگردان جدید. در انتخاب سایر عوامل پشت دوربین و هماهنگی و همراهی آنها نیز کمک زیادی کردند.
پارسا با اشاره به اینکه فیلم کوتاه «بی هوا» دومین ساخته او در مقام کارگردان است، درباره حضور این فیلم در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: اولین فیلمم را در سال 1397 ساختم و «بی هوا» اولین فیلم من در این جشنواره است. تاکنون از نحوه برگزاری این رویداد بسیار راضی بوده ام.

آیا مسئولیت دعوت کودک به دنیا را قبول می کنید؟ / چالش شخصی در «بهوا»

چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1402 برگزار خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا