اخبار روز

آیا قیمت لوازم خانگی ارزان می شود؟


به گزارش پی ام آپ، با وجود اینکه اتحادیه لوازم خانگی معتقد است این بازار در رکود کامل قرار دارد و فروش کاهش یافته است، اما مشاهدات خبرنگار روزنامه اقتصاد ایران امین حضور بازار موید این است که از ابتدای سال جاری خرید مردم از این بازار رو به رشد بوده است همسیمی. مواجه بوده است و امین حضور شلوغ تر از سال گذشته است.

از سوی دیگر با توجه به کاهش نرخ ارز در این ماه، شاهد کاهش چشمگیر قیمت برخی اقلام خانگی بوده ایم تا جایی که کاهش 10 تا 15 درصدی را در این بازار می توان مشاهده کرد.

با بررسی قیمت ها در سایت های فروش لوازم خانگی می توانید قیمت برخی از لوازم خانگی را تا 10 درصد کاهش دهید.

یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت کالاها از جمله لوازم خانگی را می توان کاهش نقدینگی دانست. راهکار بانک مرکزی و دولت برای مهار نقدینگی باعث شده در این برهه که شاهد کاهش قیمت دلار هستیم، قیمت کالاها کاهش یابد. نرخ رشد نقدینگی در سال گذشته 9 واحد درصد کاهش یافت. بنابراین با توجه به اینکه یکی از متغیرهای مهم در تورم نقدینگی است، پس از مدتی می تواند در کاهش نرخ تورم و در نهایت کاهش قیمت ها موثر باشد.

جزییات افت قیمت در امین خطر

در محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، تلویزیون و… یک تا دو میلیون تومان کاهش قیمت وجود دارد. به عنوان مثال قیمت یک ماشین لباسشویی از 16 میلیون تومان به 14 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافته است.

برای سایر لوازم مانند یخچال و فریزر ساید بای ساید شاهد کاهش دو میلیون تومانی هستیم. یعنی از 46 میلیون و 900 هزار تومان به 44 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

یکی از فروشندگان بازار «امین هزار» در این خصوص گفت: مدل تلویزیون 18 میلیون تومانی دوو که باید آن را با 2 درصد مالیات بفروشیم، اکنون با قیمت 15.5 خریدار ندارد. میلیون تومان». تلویزیون 65 اینچی دوو که حدود یک ماه پیش 35 میلیون تومان قیمت داشت، با 29 میلیون تومان مشتری ندارد یا محصول ساید بای ساید دوو که در همان زمان 90 میلیون تومان قیمت داشت. ، امروز در 77 میلیون تومان مشتری وجود ندارد.

یکی دیگر از تاجران درباره قیمت کالاهای قاچاق یا به قول خودش «غیرقانونی» گفت: در این حوزه نیز با کاهش شدید قیمت مواجه بوده ایم و به ویژه تلویزیون های قاچاق به شدت کاهش یافته است. حتی قاچاقچیانی که از ترس گرفتار شدن در چنگال قانون در کمترین زمان ممکن کالای خود را تخلیه می کنند، این روزها اغلب در دستان آنها رها شده است. این فعال بازار ادامه داد: شرایط به گونه ای است که قاچاقچی حاضر است سود را تا سقف 100 هزار تومان منتقل کند اما خریدار ندارد.

تحقیقات حاکی از کاهش چشمگیر قیمت تلویزیون های سونی قاچاق، افت بیش از 5 میلیون تومانی، کولر گازی قاچاق با 3 میلیون تومان کاهش و سرخ کن های قاچاق است. همه آنها حاکی از آن است که با وجود کاهش قیمت، خریداران به دلیل روند نزولی نرخ ارز و امید به کاهش بیشتر نرخ ها، خرید خود را متوقف کرده اند.

کاهش قیمت لوازم خانگی خارجی در بازار.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص بازار لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی همچنان با رکود شدیدی مواجه است و این موضوع برای فروشندگان معضلی شده است.

وی افزود: اما با توجه به وضعیت اقتصادی شهرک، دستفروشانی که محصولات خود را به صورت اقساطی می فروشند سود بیشتری می برند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: قیمت لوازم خانگی در سال جاری افزایش چشمگیری داشت اما این امر بدون موافقت سازمان حمایت از تولید و مصرف کننده بوده است.

وی در پایان با اشاره به کاهش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار لوازم خانگی گفت: قیمت بسیاری از کالاهای خارجی و قاچاق در بازار لوازم خانگی با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شده است. نرخ. تغییر نرخ.

کاهش 15 درصدی قیمت

محمد طحان پور یکی از فعالان بازار لوازم خانگی نیز گفت: افزایش قیمت و کاهش تقاضا ناشی از کاهش قدرت خرید مردم باعث شد تا این برندها و البته برندهای دیگر لوازم خانگی قیمت خود را کاهش دهند که این کار را هم انجام می دهند. همان‌طور که نرخ ارز مورد استفاده این صنعت کاهش یافته و برخی از صاحبان این صنعت به دلیل اینکه احتمال افزایش مجدد نرخ ارز را می‌دیدند، قیمت‌های خود را حفظ کردند، اما طی ماه‌های گذشته نوسان چندانی را مشاهده نکردند و به همین دلیل هر دو قیمت خود را کاهش دادند.

اضافه شد: از مردم خواهشمندیم لوازم خانگی را از هیچ فروشگاهی خریداری نکنند و قبل از خرید مجوز آنها را تایید کنند و از فروشنده درخواست امضای رسمی کنند و از کسانی که 10 تا 15 درصد کاهش قیمت اعمال کرده اند خرید کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا