دانستنی ها

آیا قهوه بدون شیرینی در کاهش وزن موثر است؟

مهر به نقل از هلث لاین نوشت:یک مطالعه جدید ارتباط بین نوشیدن قهوه بدون شیرینی و کاهش وزن را نشان داد.

افزایش مصرف کافئین با تغییرات وزن مرتبط است. با این حال، افزودن یک قاشق چای خوری شکر این مزیت را از بین می برد. محققان می گویند قهوه ممکن است با افزایش کالری سوزی یا سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک کند.

قهوه بدون شیرینی ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند زیرا کالری کمتری مصرف می کند. در این مطالعه از همه شرکت کنندگان خواسته شد تا پرسشنامه هایی را در مورد مصرف غذا و نوشیدنی خود در سال گذشته و همچنین در چهار سال آینده پر کنند.

داده ها در مورد میزان قهوه نوشیدنی آنها (هم کافئین دار و هم بدون کافئین) و همچنین آنچه که آنها برای افزودن به قهوه خود انتخاب کردند جمع آوری شد. محققان سپس داده ها را تجزیه و تحلیل کردند تا تعیین کنند مصرف قهوه با وزن افراد در طول مطالعه چه ارتباطی دارد.

آنها دریافتند که مصرف یک فنجان قهوه شیرین نشده با کاهش وزن تقریباً 0.12 کیلوگرم مرتبط است. از سوی دیگر، زمانی که افراد قند مصرفی روزانه خود را یک قاشق چایخوری در هر وعده غذایی یا نوشیدنی افزایش دادند، 0.09 کیلوگرم (0.20 پوند) اضافه کردند.

افزودن خامه به قهوه تاثیری بر وزن نداشت. آنها همچنین دریافتند که کافئین بر وزن تأثیر می گذارد. هنگامی که مقدار کافئین در یک فنجان قهوه به 100 میلی گرم افزایش یافت، 0.08 کیلوگرم کاهش وزن داشت.

بر اساس یافته ها، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در حالی که افزایش مصرف قهوه به کاهش وزن افراد کمک می کند، افزودن یک قاشق چای خوری شکر این اثر را معکوس می کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا