اخبار روز سینما

آیا قانون توقیف فیلم ها را به خاطر حجاب بازیگر زن، به دلیل مخالفت چند نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری کنار می گذاریم؟

به گزارش پی ام آپ به نقل از روزنامه فرهیختگان، چرا در این سال ها فیلم های ارزشمندی مثل «میم مثل مادر» یا «به نام پدر» به خاطر بازی گلشیفته فراهانی از تلویزیون پخش نشدند؟

مثل این است که با پیوستن خواننده آن به گروه خوانندگان لس آنجلسی، آهنگ ماندگار و جذاب «ای شهید» را که در دهه فجر بارها از تلویزیون پخش می شود، از فهرست نمادهای دهه فجر حذف کنیم. بعد از مدتی یا مثلاً دیگر به قانون احترام نمی گذاریم زیرا برخی از سردبیران آن بعداً به جرگه ضد انقلاب پیوستند یا جاسوسی پیدا کردند و حتی اعدام شدند. آ

گاهی اوقات ما این مشکلات را برای خود ایجاد می کنیم، نه به این دلیل که اهمیت واقعی و ذاتی دارند و اینگونه برای خود مشکل ایجاد می کنیم. می توان این موضوعات را به راحتی کنار گذاشت و گنجینه تاریخ سینمای ایران را با رفتار سیاسی بسیاری از بازیگران و کارگردانانی که پس از ساخت آن فیلم به وجود آمد، مرتبط نکرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا