اخبار روز

آیا شورای رقابت قیمت خودرو را افزایش می دهد؟


به گزارش پی ام آپ، اخیرا خبری مبنی بر تغییر قیمت خودرو منتشر شده است: گفته می شود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نامه ای در خصوص بازنگری قیمت خودرو به شورای رقابت ارسال کرده است.

آخرین بار اردیبهشت ماه امسال پس از 18 ماه شورای رقابت مجدداً در حوزه خودرو قیمت گذاری و قیمت خودرو را تعیین کرد. این تغییر قیمت که بر اساس صورت‌های مالی خودروسازان در سال 1400 محاسبه شد، جنجال‌آفرینی کرد، زیرا نه شورای رقابت و نه وزارت حریم خصوصی حاضر به قبول مسئولیت و انتشار خبر نهایی افزایش قیمت خودرو نبودند. و بین آنها دعوا شد.

ضمن اینکه در آن زمان رقمی که قرار بود شورای شهر اعلام کند رقم بالاتری بود و در نهایت با دخالت مخبر معاون اول رئیس جمهور میانگین افزایش 29 درصدی خودروها اعلام و اعمال شد.

اما این بار به گفته نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، در شهریور ماه و پس از گذشت سه ماه از تغییر قیمت خودرو، محاسبه بر اساس صورت های مالی خودروسازان در سال 1401 است و فرض بر این است که خودروها 35 تا 38 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

در همین زمینه، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت و گو با اخزاده آنلاین گفت: گزارش رسمی به کارگروه خودرو شورای رقابت و متعاقباً به خود شورا ارسال نشده است. شورا با همکاری سایر نهادها به طور مستمر بررسی های کارشناسی را در چارچوب دستورالعمل ها انجام می دهد و بر اساس مصوبه 543 عمل می کند و تاخیری ندارد. اینکه قیمت ها یک هفته پیش از سوی سازمان حمایت به شورای شهر اعلام شده صحت ندارد و شورای شهر در این زمینه کم کاری می کند.

قاضی توکلی اضافه کرد: به محض اعلام قیمت ها به کارگروه شورا، این کارگروه قطعاً ظرف یک روز یا کمتر موضوع را بررسی می کند، زیرا مابقی فاکتورها را در اختیار دارد و پس از آن به شورا خواهد آورد. رای دادن .

مدیر روابط عمومی شورای رقابت تاکید کرد: هر گروهی به دنبال پیشبرد اهداف خود است اما شورا باقی است و طبق قانون و دستورالعمل به وظیفه خود عمل می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا