دانستنی ها

سویه جدید کرونا چه علائم متفاوتی دارد؟ / چهار علامت مهم

سویه جدید کووید به نام پیرولا دارای چهار نشانه مهم میباشد که به افراد توصیه می‌شود در صورت نااحوالی از آن‌ها آگاه باشند.

کارشناسان گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، سرفه (با خلط یا بدون خلط) و سردرد را به عنوان ویژگی های معمول سویه جدید ذکر کردند و در حال حاضر مشخص نیست که آیا علائم متفاوتی نسبت به دیگر سویه های کووید ایجاد می کند یا خیر.

به گفته بهداشت عمومی اسکاتلند (PHS)، سویه BA.2.86 که برای اولین بار توسط آزمایش PCR در ماه گذشته شناسایی شد، در بسیاری از کشورهای مختلف کشف شده است و می تواند به سرعت جهش یابد و باعث عفونت های بیشتری شود.

دانشمندان کشف کردند که زیر متغیر میکرون 30 جهش بیشتر در پروتئین اسپایک نسبت به سویه غالب قبلی دارد.

مدرس ارشد بهداشت عمومی در دانشگاه بدفوردشایر انگلستان، دکتر کریس پاپادوپولوس گفت: ما در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی در مورد اینکه آیا علائم سویه Pyrrula به طور قابل توجهی با سایر سویه ها متفاوت است، نداریم.

وی تاکید کرد: بنابراین هنوز برای توصیف قطعی علائم منحصر به فرد این گونه زود است.

برنامه واکسن آنفولانزا و کووید-19 با کشف سویه پیرولا، که به گفته مقامات NHS نگران‌کننده‌ترین گونه جدید از زمان ظهور آمیکرون است، به شدت آسیب دیده است. وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی اعلام کرده است که واکسیناسیون مطابق با توصیه های UKHSA از 11 سپتامبر آغاز می شود، اگرچه قبلاً برنامه ریزی شده بود که واکسیناسیون در ماه اکتبر آغاز شود.

Pirola هنگامی که برای اولین بار در 18 آگوست شناسایی شد در چهار کشور در دسترس بود، اما از آن زمان به حداقل 9 کشور گسترش یافته است و احتمالا در جاهای دیگر نیز در دسترس خواهد بود. قبلاً دو مورد شناخته شده بود، یکی در انگلیس و دیگری در اسکاتلند، اما از آن زمان مورد دیگری در انگلیس و مورد چهارم در اسکاتلند گزارش شده است.

دکتر پاپادوپولوس گفت که Pyrrula می تواند “به طور بالقوه مسری تر و شدیدتر” از گونه غالب قبلی باشد.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که تجزیه و تحلیل های بیشتر از جمله تعیین توالی ژنومی و مطالعات آزمایشگاهی انجام نشود، باید در نتیجه گیری قطعی دقت کنیم.

اگر هر یک از این علائم را دارید و به این بیماری مشکوک هستید، این متخصص توصیه می کند که آزمایش کووید را انجام دهید و در توصیه های سرویس بهداشت ملی نیز آمده است که باید در خانه بمانید و ارتباط خود را با دیگران محدود کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا