اخبار روز

آیا رالی قیمتی دلار دوبار شروع شده است؟ / بررسی وضعیت قیمت دلار در ایران!

به گزارش پی ام آپ، قیمت دلار روز گذشته نوسان نزولی داشت و در انتهای کانال 50 هزار تومان بسته شد.

معامله گران از ابتدای هفته منتظر پاسخ مقامات سیاست گذار بودند. هفته گذشته سیگنال‌های نامطلوبی در خصوص برجام به بازار تزریق شد که دلار را وارد کانال 50 هزار تومانی کرد.

یحیی آل اسحاق روز دوشنبه در نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق ضمن تایید تقاضای 10 میلیارد دلاری ایران از عراق، از واگذاری این مبلغ به بانک TBI خبر داد تا این پول در موارد غیرتحریمی مانند مایحتاج اولیه و داروها مورد استفاده قرار گیرد. این خبر دیروز در میان معامله گران پیچید و می توانست به نفع ریزش بازار ارز تمام شود.

سناریوی سیاست گذاران جواب نمی دهد

کارشناسان اقتصادی معتقدند که متغیرهای اقتصادی کشورها تحت تأثیر شرایط یا استراتژی های بلندمدت تغییر می کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که با یک خبر مساعد، همه چیز تغییر کند و بعید است در بلندمدت، دلار با سناریوی سیاستگذار کنترل شود.

روز دوشنبه، پس از یک هفته دوری، دلار هرات افزایش یافت. آخرین قیمت دلار هرات روز دوشنبه هفته گذشته 49 هزار و 650 تومان بود که دوشنبه هفته جاری با قیمت مثبت 900 تومان افتتاح شد. با آغاز افزایش نرخ هرات، قیمت دلار یک کانال بالا رفت و از 50 هزار و 500 تومان آغاز شد.

به گفته فعالان بازار ارز، سیگنال بعدی بازارهای مالی موضوع نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه 2231 درباره ایران است که فردا پنجشنبه 15 تیرماه برگزار می شود.

قیمت تعرفه های مختلف

در حالی که در سه روز ابتدایی هفته گذشته قیمت دلار در بازار آزاد هزار تومان افزایش یافت، اما قیمت دلار در سایت بازار ارز در دو روز ابتدایی هفته جاری تغییری نکرد. و دیروز هم پست شد اسکناس دلار روز سه شنبه 41 هزار و 261 تومان معامله شد. محموله دلاری نیز 37 هزار و 510 تومان عرضه شد و تنها یک تومان کاهش قیمت داشت.

به همین ترتیب قیمت نیم دلار همانند هفته های گذشته در 28500 تومان ثابت ماند.

اسکناس یورو دیروز در بازار آزاد با 150 تومان کاهش همراه شد و با قیمت 54 هزار و 767 تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار ارز به 45 هزار و 51 تومان رسید و 100 تومان افزایش یافت. حواله های یورو نیز با قیمت 40 هزار و 956 تومان عرضه شد.

لازم به ذکر است روز گذشته درهم امارات نیز افتتاح شد. قیمت این اسکناس با شکاف مثبت 300 تومانی باز شد و به سمت لبه روانی 14 هزار تومان حرکت کرد و در تسخیر آن ناکام ماند. درهم امارات روز گذشته 13 هزار و 850 تومان معامله شد.

محموله درهم با قیمت 10 هزار و 213 تومان مبادله شد. اسکناس درهم بدون تغییر ۱۱۲۳۵ تومان منتشر شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا