اخبار روز

آیا حقوق بازنشستگان دوباره برابر می شود؟

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، داود منظور در پاسخ به این سوال که آیا سازمان برنامه و بودجه از گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم کشور رضایت دارد یا خیر، گفت: کمیسیون تلفیق مصوباتی داد که عموما مورد تایید ما نبود. نگرانی های خود را هم در مجلس اعلام کرده ایم و هم گزارش های مکتوب به سخنگوی شورای اسلامی.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: البته در حال حاضر با همکاری نمایندگان، هیئت رئیسه و کمیسیون تلفیق در توافقات انجام شده تغییرات و بازنگری های لازم را انجام می دهیم.

وی با توجه به اینکه نمایندگان دستیابی به رشد 8 درصدی پیشنهادی در برنامه هفتم توسعه را سخت و حتی رویایی می دانستند، این سوال مطرح شد که آیا برنامه هفتم توانایی دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی را داشته است، گفت: 8 درصد رشدی که در لایحه برنامه هفتم پیش بینی کرده ایم که جزو دستورالعمل های کلی برنامه هفتم است و لذا الزامی است. یعنی باید از همه ظرفیت های کشور برای رسیدن به رشد 8 درصدی استفاده کنیم.

تغییر در محاسبه حقوق بازنشستگی / مستمری به شرح زیر افزایش می یابد.

منظور گفت: اما آیا رشد 8 درصدی قابل دستیابی است یا خیر؟ بستگی به این دارد که چگونه از نیروی کار، منابع طبیعی، سرمایه و ظرفیت ماشین آلات کشور و همچنین رشد بهره وری استفاده کنیم و چه نوع محرکی در اقتصاد داشته باشیم. باید این خبر خوش را اعلام کنم که در سه ماهه نخست امسال در فصل بهار بر اساس گزارش حساب های ملی مرکز آمار ایران به رشد 7.8 درصدی دست یافتیم که نشان می دهد می توانیم به رشد رشد نزدیک شویم. 8 درصد .

وی ادامه داد: البته تداوم این رشد که در سه ماهه اول اتفاق افتاده است، همت و جدیت همه دستگاه های اجرایی اعم از بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی را می طلبد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: مقوله رشد اقتصادی فقط مربوط به کار دولت نیست، بلکه حاصل کار همه فعالان اقتصادی است، حاصل کار همه شرکت هاست. اشخاص حقیقی و حقوقی و معتقدیم در صورت تلاش هر چه بیشتر به این هدف نزدیک خواهیم شد.

وی همچنین درباره مفاد برنامه هفتم در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی گفت: در مورد همسان سازی، اقدامات لازم در دو سال گذشته به ویژه در سال های 88 و 1400 انجام شده است. اگر هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد، چه کاری باید انجام شود، باید منتظر ماند و دید. ببینیم در برنامه هفتم چه قضاوتی اتخاذ می شود.

منظور افزود: با صندوق های بازنشستگی هم فرقی نمی کند؛ در واقع تعدیل مستمری بازنشستگان در دو سال اخیر موفقیت آمیز بوده است.

۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا