دانستنی ها

آیا جوانی ابدی در انسان ممکن است؟

برایان جانسون، کارآفرین نرم افزاری، سالانه نزدیک به 2 میلیون دلار هزینه می کند تا بدن 45 ساله خود را 18 ساله نگه دارد. او بیش از 30 پزشک و متخصص را مأمور نظارت بر تمام عملکردهای بدن او کرد.

به گفته روزیاتو، جانسون بیش از 110 ویتامین در روز مصرف می کند و قبل از خوردن هر چیزی از سلامتی خود مطمئن می شود. تلاش برای جلوگیری از پیری تقریباً به شغل تمام وقت او تبدیل شده است. جانسون دانش ضد پیری خود را به اشتراک می گذارد تا به دیگران کمک کند بدن خود را برای مدت طولانی تری جوان تر نگه دارند.

جانسون تنها یکی از افراد ثروتمندی است که میلیاردها دلار برای جلوگیری از پیری خرج می کند. اما در نهایت آنها در تلاش برای رسیدن به جوانی ابدی با یک مانع بزرگ روبرو می شوند: قوانین فیزیک.

چندین دلیل احتمالی برای افزایش سن وجود دارد. طبق تکامل، هر نسل از موجودات باید پیر شوند و بمیرند تا جا برای نسل بعدی باز شود. در این صورت، مردن عیب نیست. این یک ویژگی است.

پیتر هافمن، متخصص بیوفیزیک و نانو مکانیک، تکثیر سلولی، انتقال مواد مغذی و غیره را مطالعه می کند. او توضیح داد که «ماشین‌های مولکولی» مختلفی وجود دارند که کار می‌کنند این ماشین ها توسط هزاران مولکول آب احاطه شده اند و تریلیون ها بار در ثانیه با آنها برخورد می کنند. فیزیکدانان این حرکت را «حرکت حرارتی» نامیدند.

به عبارت دیگر ما پیری را به دلیل زندگی تجربه می کنیم. ما می توانیم این روند را کنترل کنیم، اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد. برخی از آسیب هایی که پیری به بدن ما وارد می کند را می توان معکوس کرد. با این حال، با 37 تریلیون سلول از 200 نوع مختلف که با یکدیگر تعامل دارند، معکوس کردن روند پیری بسیار دشوار است.

بنابراین آیا راه های دیگری وجود دارد که افراد می توانند به طور سیستماتیک پیری را کاهش دهند؟

دمای خنک گاهی اوقات کمک می کند. رژیم های کم کالری نیز موثر هستند. مطالعات روی موش‌ها نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض میدان‌های مغناطیسی ساکن می‌تواند سرعت پیری را در بدن کاهش دهد. اما مطالعات دیگر نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی ممکن است پیری را تسریع کند. دانشمندان در حال بررسی عواملی هستند که بر این نتایج متفاوت تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر، با توجه به اندازه نوع انسان، طول عمر ما در حال حاضر بسیار فراتر از آن چیزی است که منطقاً باید باشد. حیوانات به ندرت در طبیعت پیر می شوند. زیرا آنها قبل از اینکه فرصتی برای پیر شدن داشته باشند در اثر شکار، بیماری یا گرسنگی می میرند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا