اخبار روز

جریمه دیرکرد کارمزد بانکی حذف شد!/جزئیات

سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که اگر وام گیرندگان اصل و سود بدهی خود را به بانک پرداخت کنند 6 درصد جریمه دیرکرد ببخشیده می شوند. جریمه پرداخت، و قدم بعدی برای این کار استفاده از روش‌های جدید اعتبارسنجی تسهیل است.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: با دستور رئیس جمهور، بیمه مرکزی مقررات مربوط به بیمه تکافل را به شرکت های بیمه ابلاغ کرد و امروز با پیشروی یکی از بیمه ها، چند تن از ساکنان اهل سنت گنبدکاووس قرارداد خود را دریافت کردند. .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تولیدات بسیاری از کشورهای اسلامی از روش بیمه تکافل برای استفاده از عقود شرعی در فرآیندهای بیمه ای استفاده می کنند، با دستور رئیس جمهور مقررات مربوط به بیمه تکافل به شرکت های بیمه کشور ابلاغ شد.

خاندوزی تصریح کرد: با این روش دیگر نیازی به استفاده از جریمه دیرکرد در این مدل و مدل جدید نخواهد بود و امیدواریم بتوانیم مدل جدید اعتبارسنجی را از طریق شرکت اعتبارسنجی ایرانیان و با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اجرا کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی روز جمعه در دیدار با ائمه جماعات و جماعات اهل سنت گلستان اظهار داشت: فرهنگ تقریب بین مذاهب ساکنان این استان شمالی در تراز نظام جمهوری اسلامی و وحدت بین اقوام است. گروه ها و مذاهب حاصل تلاش بزرگان و علمای شیعه و سنی این استان است.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم گلستان به ویژه علمای اهل سنت این استان گفت: رفع دغدغه اهل سنت به ویژه مسائل مربوط به بیمه و خدمات بانکی به نفع دولت است و اقدامات مقدماتی بانک مرکزی و یکی از شرکت های بیمه کار کرده اند و بحث بیمه تحت عنوان تکافل در حال انجام است و کارمزد خدمات بانکی که هم علمای شیعه و اهل سنت مدنظر دارند در نظر گرفته شده است. در قوانین بانکی بررسی و اصلاح شد.

منبع: تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا