اخبار روز

آیا بازار دلار به تمدید تحریم های تسلیحاتی فکر می کند؟


دیروز قیمت دلار با صحبت های مثبت آغاز شد. این قبض 500 تومان افزایش داشت در حالی که از ابتدای هفته با نوسانات نزولی 100 تا 500 تومانی بسته شد. معامله گران بر این باورند که مبادلات ارزی بازارساز پیرو سیاست تثبیت بانک مرکزی دلیل ثبات نسبی قیمت دلار است.

با این حال به نظر می رسد حرکت رفت و برگشت دلار پس از عبور از کانال 49 هزار تومانی این بار در پایین راهروی بالایی شکل گرفته است. کارشناسان اقتصادی اما بر این باورند که قیمت دلار از آنچه در بازار آزاد عرضه می شود بالاتر است و معتقدند کاهش اجباری در بلندمدت جواب نمی دهد.

امروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو یا ادامه تحریم های ضد موشکی ایران تصمیم گیری می شود. در هفته‌های اخیر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام، اعلام کرد که به دلیل عدم پایبندی ایران به برجام در سال 2019، تروئیکای اروپایی قصد دارد تحریم‌های موشکی علیه ایران را حفظ کند.

اخیرا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که ما به اعمال تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ادامه خواهیم داد، زیرا هنوز به ابزارهایی برای مبارزه با گسترش تسلیحات نظامی ایران مانند موشک و پهپاد نیاز داریم. بر اساس این خبر به نظر می رسد امید چندانی به لغو تحریم های مذکور وجود ندارد. در این میان کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که تحریم های مذکور سلاح بوده و تاثیر محسوسی بر اقتصاد ایران ندارد. آنها می گویند ممکن است جنبه احساسی در بازار داشته باشد اما تاثیر واقعی بر اقتصاد کشور ندارد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش یافت. بازار هرات همچنان بسته بود. دلار سلیمانیه 650 تومان افزایش یافت و با قیمت 50 هزار و 700 تومان معامله شد.

قیمت با نرخ های مختلف

دیروز 25 مهر در پایگاه اینترنتی معاملات الکترونیک ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت 41 هزار و 222 تومان عرضه شد و 8 تومان افزایش قیمت داشت. ارسال حواله دلاری نیز با 10 تومان افزایش با رقم 37 هزار و 474 تومان عرضه شد. همچنین قیمت نیم دلار همانند هفته های گذشته در 28500 تومان ثابت ماند.

قیمت سکه های موثر.

اسکناس یورو دیروز با قیمت 53 هزار و 960 تومان معامله شد و 950 تومان افزایش یافت. قیمت اسکناس یورو در پایگاه اینترنتی معاملات الکترونیک ارز (ETS) 43 هزار و 467 تومان تعیین شد و 134 تومان افزایش یافت. حواله های یورو نیز با 124 تومان افزایش 39 هزار و 516 تومان ارزش گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات با افزایش 60 تومانی به قیمت 13 هزار و 980 تومان معامله شد. در سایت تجارت الکترونیک ارز (ETS) یک محموله درهم با رقم 10 هزار و 204 تومان و یک درهم با رقم 11 هزار و 224 تومان وارد شد و یک تومان مبادله شد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا