اخبار روز

شهید “مقداد مهقانی” انگار از شهادت خودش خبر داشت!/ جزئیات + عکس

جزئیات خاطرات بسیار جالب از شهید مقداد مهقانی را در اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، مقداد مهقانی، بیستمین شهید مدافع حرم از استان گیلان، در تاریخ 11 فروردین امسال به شهادت رسید. او در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق جان خود را فدای وطن کرد. روح‌الله قادری، یکی از دوستان این شهید عزیز، خاطره حضور در مراسم عروسی او را به این صورت تعریف می‌کند:

شهید "مقداد مهقانی" انگار از شهادت خودش خبر داشت!/ جزئیات + عکس

یکی از خاطرات بی‌فراموش و بی‌نظیر من، مرتبط با شهید مهقانی در شب عروسی اوست. در آن زمان، من و همسرم مسئولیت عکاسی و فیلمبرداری مراسم او را به عهده داشتیم.

هنگامی که به سالن مراسم رسیدیم، به طور معجزه‌آسا با چیزی غیرمعمول روبرو شدیم: گروه ارکستر و موسیقی حضور نداشتند. اما شهید مهقانی بدون هیچ تعجبی، با دعوت از چند مداح و اجرای مدح ائمه، عروسی خود را برگزار کرد. این رفتار نشان‌دهنده ایثار و شخصیت وی بود.

در پایان این مراسم شهید مهقانی هنگام خداحافظی در گوشم گفت: روح الله حواست باشد که موقع شهادت هم از من عکاسی کنی!».

در آن دوران، وقتی که سوریه هنوز در آستانه جنگ نبود، حرف‌های او را جدی نگرفتم و به شهید گفتم: “فاضل‌آباد کجا و باغ شهادت کجا؟!” با این وجود، همچنان به اراده و خواسته ایشان احترام گذاشتم.

بالاخره، پس از گذشت چند سال، یک شب نیمه‌شب در شبکه‌های اجتماعی خبر شهادت او را شنیدم و حرف‌هایی که در گوشم ثبت شده بودند، دوباره به یاد آوردم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا