اخبار روز

آیا افزایش سن بازنشستگی صحت دارد؟/ جزئیات این خبر مهم را از اینجا بخوانید!

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، در یک نشست خبری، نعمت‌الله ترکی – مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری – اظهار داشت که یکی از ناترازی‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش سن و سابقه قابل قبول برای احراز بازنشستگی است. وی افزود که حداقل سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است، اما متأسفانه در کشور ما به آن توجه کافی نشده و میانگین سن بازنشستگی در حال حاضر حدوداً ۴۸ سال است.

ترکی بیان کرد که سن بازنشستگی نیاز به اصلاحات دارد و یکی از برنامه‌های پیشنهادی صندوق بازنشستگی کشوری در برنامه هفتم توسعه، اصلاحات سنجه‌ای این امر است.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که سن بازنشستگی زنان و مردان در پایان برنامه هفتم به 55 و 57 سال برسد، زیرا میزان امید به زندگی در کشور ما افزایش یافته است اما فاصله بین سن بازنشستگی ما که 50 سال است. سال، و امید به زندگی که 76 سال است، عالی است.

در حاشیه یکی از جلسات، ترکی به تحسین اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار بسیار بالا، چالشی برای نظام بیمه‌ای ایجاد می‌کند. باید شرایط بازنگری برای مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم تا برخی با ۲۰ سال سابقه نیز بتوانند بازنشسته شوند. همچنین، تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا