اخبار روز

آپارتمان های زیر یک میلیارد تومان در تهران افزایش قیمت داشته اند

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، ثبات بازارهای اقتصادی و کاهش تورم مورد انتظار در کشور به ویژه در یکی دو ماه اخیر به ویژه در بازار مسکن باعث کاهش قیمت ها شده و شاهد 20 درصد کاهش قیمت مسکن در یکی دو ماه گذشته.

خرید واحد مسکونی حتی دو میلیارد تومانی در تهران تا زمستان سال گذشته تقریبا غیرممکن بود، این در حالی است که در سه ماه اخیر به دلیل تشدید کاهش قیمت مسکن، شرایط برای خرید خانه حتی با نرخ های کمتر از یک میلیارد تومان در برخی از مناطق پایتخت ارائه می شود.

ادامه مطلب

سقوط قیمت مسکن در تهران به میلیاردها رسید + جدول

سایت های تحقیقات میدانی و فروش مسکن حاکی از آن است که یک واحد 60 متری ساخته شده در سال 1392 واقع در عبدل آباد بدون انباری، پارکینگ و آسانسور 750 میلیون تومان قیمت دارد، یک واحد 42 متری ساخته شده در مدت 9 سال در عبدالابوت با قیمت هر عدد 17.8 میلیون تومان. متری (حدود 750 میلیون تومان) و آپارتمان 50 متری در مرتضگرد بدون آسانسور و پارکینگ و انباری 930 میلیون تومان اعلام شده است.

همچنین یک آپارتمان 38 متری استخر بدون آسانسور، انباری و پارکومتر 21 میلیون تومان به ارزش 800 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک آپارتمان 40 متری در یافت آباد متری 23750000 تومان حدود 950000000 تومان به فروش می رسد.

در منطقه کن تهران یک آپارتمان 50 متری 20 ساله به قیمت 20 میلیون تومان آگهی شده است.

بر این اساس یک واحد 30 متری در زمین سفید به قیمت یک میلیارد تومان یعنی متری حدود 33 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است، این واحد فاقد پارکینگ، آسانسور و انباری است.

مالک آپارتمان 64 متری واقع در فشافویه با پارکینگ و آسانسور را به قیمت 960 میلیون تومان (متری 15 میلیون تومان) آگهی کرده است، این واحد مسکونی 10 سال است که ساخته شده است.

در مثالی دیگر، یک آپارتمان 48 متری در ظهیرآباد 13 سال پیش 900 میلیون تومان (هر متر مربع حدود 18.7 میلیون تومان قیمت دارد)، یک واحد 42 متری در قیام دشت به قیمت 950 میلیون تومان، یک آپارتمان 43 متری در کریم آباد. با قیمت 800 میلیون تومان و یک واحد 75 متری در حصار امیر با انباری 900 میلیون تومان اعلام شده است.

ضمناً مالک یک آپارتمان 57 متری در شهرک قدس را با قیمت 800 میلیون تومان اعلام کرده است، قدمت این واحد 10 سال و دارای انباری و بدون پارکینگ است.

یک دستگاه آپارتمان 51 متری در شریف آباد پاکدشت متری 19.6 میلیون تومان به ارزش یک میلیارد تومان به فروش رسید. آپارتمان 28 متری در گلابدره 915 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

به گزارش سایت طلا، روند نزولی قیمت مسکن که از اوایل امسال آغاز شده بود در یک ماه گذشته شتاب بیشتری گرفت و طی یک ماه گذشته قیمت برخی واحدهای مسکونی در برخی از مناطق تهران بین 1 تا 2 میلیارد کاهش یافت. تومان یعنی از 15 تا 20 درصد.

عوامل متعددی در این انعطاف و کاهش قیمت دخالت دارند که می توان به برنامه های وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اشاره کرد که باعث شده بخش مهمی از تقاضاهای سفته بازانه مسکن از این بازار خارج شود. تاثیر محسوسی بر بخش مسکن داشته است.

برنامه هایی که بر دو محور متمرکز هستند، یعنی هم برای اجاره و هم برای فروش مسکن؛ دولت در بخش اول نیز مانند سال گذشته 2 اقدام برای تعیین سقف افزایش نرخ اجاره بها و پرداخت وام کمک سپرده مسکن اجرا کرده است. بر این اساس سقف مجاز افزایش نرخ اجاره بها در تهران و سایر مناطق کشور به ترتیب 25 و 20 درصد اعلام شده است.

هفته گذشته رئیس انجمن انبوه سازان تهران از کاهش 20 درصدی قیمت مسکن در پایتخت خبر داد.

رصد بازار مسکن نیز نشان می دهد که رکود غیرتورمی و روند نزولی قیمت مسکن در تهران زودتر از حد انتظار سایر مناطق کشور را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته فعالان بازار، کاهش قیمت مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ مشهود است و ادامه خواهد داشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا