اخبار روز

آواتار 12; نادر فقیه زاده و یک اثر هنری دیگر از دنیای خودرو (+عکس)

عصر ایران– چند وقت پیش ماشین آویتا 11 یا آواتار 11 ما جزئیات را ارائه کرده ایم اینجا موجود است. آواتار این برند متعلق به ائتلاف است چانگان این دو شرکت چینی معروف Huawei و CATL هستند. CATL برای تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی شناخته شده است. جالب است بدانید CATL این بزرگترین تولید کننده باتری های لیتیوم یونی در جهان است.

نام استفاده شده برای این برند جدید را البته می توان در منابع مختلف، حتی در چین، هم آویتا و هم در چین یافت آواتار و رویکرد دقیقی در این مورد وجود ندارد اما در مدل 12 استفاده از آواتارها بیشتر دیده می شود.

یک نکته در مورد تلفظ محصولات برند آواتار که از سال 2018 شروع به کار کرده است این است که یازده و دوازده تلفظ نمی شوند! بلکه باید بگوییم: آواتار یک، آواتار یک دو.

در هر صورت نسخه بعدی آویتا 11 یعنی 12 اینجاست و آنچه این خبر را بیش از پیش برای ما مهم می کند حضور نادر فقیه زاده به عنوان سرپرست تیم طراحی در پروژه مذکور است.

این طراح ایرانی به همکاری دیرینه با این شرکت نگاه می کند بی ام و مانند برخی از طراحان برجسته جهان، چندین سال است که سکوت در اطراف این برند وجود دارد چانگان کارکرد.

در تصویر نادر فقیه زاده را با دستگاه آویتا 11 یا آواتار 11 مشاهده می کنید.

اکنون آواتار 12 این خودرو در فرم سدان فول سایز با سقف کوپه شیبدار و شکل هاچ بک موجود است.

آواتار 12 ابعاد آن 5020 میلی متر طول، 1999 میلی متر عرض و 1460 میلی متر ارتفاع است. فاصله بین محورهای آن 3030 میلی متر است.

آواتار 12 و تصاویر واقعی آن

آواتار 12 در بخش موتور، مشتریان دو گزینه برای انتخاب دارند: هر دو تریم از باتری‌های لیتیوم یونی CATL استفاده می‌کنند.

نسخه پایه از تک موتور الکتریکی متصل به محور عقب استفاده می کند و خروجی آن 314 اسب بخار است. اما نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک از تنظیمات انحصاری هواوی برای دو موتور الکتریکی استفاده می کند که قدرت کل این سیستم حدود 578 اسب بخار است.

همانطور که گفته شد، هر دو سطح تریم مجهز به باتری CATL با ظرفیت 94.5 کیلووات ساعت هستند که برد 650 تا 700 کیلومتر را امکان پذیر می کند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات دقیق محدوده ناوبری وجود ندارد.

درست مثل ماشین Polestar 4 که قبلا ارائه کرده ایماینجا)، این هاچ بک کوپه فاقد شیشه عقب بوده و از دوربین با کیفیت بالا و آینه های دیجیتال برای دریافت تصاویر عقب استفاده می کند.

فضای داخلی کابین از مواد اولیه مرغوب ساخته شده است و فناوری ها به خوبی نشان داده شده اند. یک نوار نمایشگر گسترده در تمام عرض کنسول جلو اجرا می شود. نمایشگر بزرگ با تنظیمات سیستم سرگرمی نیز در وسط این کنسول قرار گرفته است. شیشه الکتروکرومیک سقف یکی دیگر از جاذبه های این اتاق مجلل است. شیارهای تهویه سیستم تهویه بسیار خلاقانه و مخفی قرار گرفته اند. علاوه بر این، صندلی ها با توجه به یافته های پزشکی کاملاً ارگونومیک طراحی شده اند.

شیشه الکتروکرومیک یا شیشه هوشمند با لایه های الکتروکرومیک پوشیده شده است تا نور محیط و گرمای دریافتی از خورشید را کنترل کند تا مصرف انرژی بهینه شود.

آواتار 12 مجهز به 28 سنسور شامل 3 سنسور سیستم لیدار و تراشه مرکزی هوآوی است که سطح بالایی از امنیت هوشمند را برای این سدان پیشرفته تضمین می کند.

تصاویر استودیویی از آواتار 12

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا