اخبار روز

آهنگ فیلم قیزگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، از تبلیغات این برنامه مشخص شد که مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «پاییز بعد از تو» با صدای حمید غلامعلی برگزار شد.

سجاد عزیزی آرام، ترانه سرا و مدیر کانون ادبی زمستان که این آلبوم را منتشر کرده است، در ابتدای این مراسم با اشاره به وضعیت ترانه های امروزی که برخی از آنها با فرهنگ غنی ما همخوانی ندارد، گفت: بر این اساس ما گفت تلاش برای سازماندهی کنسرتی از سازندگان حافظه. شاید سالی یک بار آهنگ تو فکر یک تفتم فرهاد را بشنویم، اما 40 سال است که آن را می شنویم، اما عمر آثاری مثل «این در را هر بار سفت نبند» حتی یک بار هم دوام نمی آورد. فصل

وی ادامه داد: کنسرت یک حرکت مردمی است. ما در دهه 60 با موسیقی خوب بزرگ شدیم و موسیقی قدیمی ما قابل احترام تر از آن چیزی است که مردم امروز به نام موسیقی پاپ به آن اعتقاد دارند.

این ترانه سرا که به تازگی کتاب تهران عاشق را منتشر کرده است، تصریح کرد: متأسفانه معرفی موسیقی با سبک و سیاق فکری با مقاومت هایی مواجه می شود و نباید بگذاریم این روند به بن بست برسد.

عزیزی آرام تاکید کرد: پاییز بعد از تو یادآور درد غلامعلی است. این آلبوم با همکاری محمدرضا چراغعلی تولید شد که حتی دستمزد جشنواره فجر خود را صرف این آلبوم کرد. چراغ علی هزاران آهنگ نوشته است اما قلبش متعلق به این آلبوم بود. ما یک سال روی این آلبوم کار کردیم.

وی گفت: همسر استاد غلامعلی زمستان به جلسات باشگاه ادبی می آمد. نام این آلبوم در اصل “رؤیای دوردست رایا” بود. در این زمان همسر غلامعلی در بیمارستان بستری شد و پس از فوت وی نام آلبوم به «پاییز پس از تو» تغییر یافت. در این آلبوم آهنگی برای همسرش وجود دارد. یادم می آید حمید غلامعلی در حین تهیه این موسیقی ساعتی در استودیو گریه می کرد.

عزیزی آرام درباره ساخت آهنگ گیجگاه این فیلم گفت: به دلایل مختلف اکران و انتشار آلبوم یکی شد و هر دو در پاییز رونمایی می شوند.

از زمانی که قیزگاه را نوشتم دنبال غلامعلی بودم

عادل تبریزی کارگردان فیلم گیجگاه در این مراسم در خصوص خوانندگی موسیقی این فیلم توسط حمید غلامعلی گفت: سینما و هنر ایران از دهه 40 تا 70 درس های اخلاقی و انسانی برای خانواده داشت و این درس بود. در فیلم های کلاس 5 و 6.

وی ادامه داد: معمول است فیلمی در حال آماده سازی برای خواندن ترانه ای به سراغ خواننده برود اما در سال 93 که مشغول نوشتن فیلمنامه بودم به این فکر کردم که حمید غلامعلی باید این اثر را بخواند. فیلمنامه، آلبوم “قبیله عشق”. ما آن را بازی می کردیم و عجیب عمل می کرد.

این کارگردان سینمای ایران توضیح داد: برای ساخت گاجگاه در سال 1394 سرمایه گذاری داشتیم که می گفت چاوشی باید این موسیقی را بخواند و من مخالفت کردم. حنیف سروری تهیه کننده نیز از خوانندگی غلامعلی برای این فیلم استقبال کرد.

تبریزی با بیان اینکه واقعا جستجو کردم تا اینکه حمید غلامعلی را پیدا کردم، توضیح داد: گیجگاه با حس دهه 70 برای خانواده ای ساخته شد که روح داشتند و اخلاق برایشان مهم بود. علی و حالا با جدایی آتیلا پسیانی روبرو هستیم. این آهنگ را به روح آتیلا پسیانی تقدیم می کنیم.

می گویند چت های مجازی باعث می شود شما آواز بخوانید

عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرا نیز در این مراسم گفت: کاری که سجاد عزیزی آرام آغاز کرد کار سختی است و علاوه بر بازار باید به درخشش آثار نیز توجه شود.موسیقی برای امرار معاش ضروری بود. انسان ماقبل تاریخ، و من موسیقی را که به احساسات عمومی پاسخ می دهد، حتی اگر بی فکر باشد، تحقیر نمی کنم.

وی ادامه داد: این نیاز در همه جوامع و در پس زمینه ترانه ما یعنی موسیقی پاپ وجود دارد، اما همزمان با رونق بازار موسیقی پاپ، توجه به مفهوم هنر کمیاب شده و برخی خواهان موسیقی در روانی آن هستند. شکل معنوی.» و پیشینه ایدئولوژیک.

این ترانه سرا تصریح کرد: در زمان ما از موسیقی غفلت شده و جهت گیری آلبوم کنسرت ها بیشتر بر لذت جمعی متمرکز شده است.

کاکایی تصریح کرد: گاهی به من می گویند می توانی یک آهنگ ضعیف بنویسی؟ به این چت های مجازی وزن بدهید، چیزی بنویسید؟ سخت است که آبروی هنری خود را رها کنی و تسلیم این نگاه شوی.

وی گفت: امیدوارم مرکز زمستانی به همان اندازه که شروع شده موفق باشد. من از طرفداران صدای حمید غلامعلی هستم و «پاییز بعد از تام» را خیلی دوست داشتم. به ترانه سراها هم توصیه می کنم از تجربیات شخصی استفاده کنند. ترانه های سجاد هم از همین سبک بود و از همین منظر خوانده می شد.

تقاضا برای موسیقی لوکس کم است

ستار اورکی در مورد درگذشت آتیلا پسیانی گفت: سال 76 صدای حمید غلامعلی را در فیلم غریبانه با موسیقی فریبرز لاچینی شنیدم و جلوه عجیبی از این اثر دیدم چون پر از عشق و جاودانگی بود. همچنین چراغ علی برای همه ما خاطره سازی کرده است و این آلبوم به خوبی مجهز به آهنگ های سجاد عزیزی آرام است.

وی ادامه داد: تقاضا برای موسیقی تند کاهش یافته است. بتهوون، بزرگترین پدیده جهان، زمانی قطعاتی ساخته بود و می خواست آنها را اجرا کند. این نوازنده می گوید سالن 1000 نفری برلین پر نمی شود و 100 نفر نمی آیند، شاید 50 نفر این موسیقی را بفهمند و بتهوون می گوید درک این 50 نفر اتفاق بزرگی است. گذر زمان همه آنچه را که اساتید در این کشور با فرهنگ اصیل به دست آورده اند به ما نشان خواهد داد.

ما یک بازگشت موسیقایی خواهیم داشت

سید عباس سجادی نیز در این مراسم گفت: چند دهه است که می شنویم موسیقی دانان صدای غلامعلی را معیار می دانند و او علمی می خواند. وقتی باب موسیقی پاپ باز شد، عده ای صدای پاپ در آوردند و خواستند از غلامعلی تقلید کنند، اما او خودش ماند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شبیه سازها در هاله ای از ابهام افتاده اند، تصریح کرد: اصالت برای کسانی که علمی نگاه می کنند از بین نمی رود، آنها صدای غلامعلی را در تلویزیون دوست داشتند و از او به عنوان همکار موسیقی استفاده کردند. امروز طراوت صدای غلامعلی را حس می کنیم و مهارت های او بدیع است.

سجادی یادآور شد: موسیقی فیلم گیجگاه و تکقاس در این آلبوم بسیار جذاب بود زیرا روایتی بین موسیقی، صدا و خوانندگی داشت. معنای گمشده آهنگ تمامیت، روایت و داستان آن است. فکر می کنم آهنگ های بعضی فیلم ها از خود فیلم ماندگارتر شد چون روایی داشت.

وی درباره تنظیم این آلبوم توسط چراغعلی گفت: احساس می کنم چراغعلی در این آلبوم از سازهای نوستالژیک استفاده کرده تا پس از شنیدن این آلبوم موسیقی بار دیگر در لاله زارها و کوچه پس کوچه های تهران قدم بزنیم. من معتقدم که ما شاهد یک دوره بازگشت موسیقی مانند ادبیات خواهیم بود و این را به فال نیک می‌گیرم.

به چه فکر می کردیم و چه شد؟

محمدرضا چراغعلی همچنین گفت: ما از سال 75 کار موسیقی پاپ را شروع کردیم تا با 20 سال فاصله به دهه درخشان موسیقی برسیم اما چه فکر کردیم و چه شد.

وی در خصوص اخلاق، آزاداندیشی و شعور در موسیقی گفت: از طریق موسیقی می توان یک مفهوم را در جامعه گسترش داد. قرار نیست ما آدم های آگاه باشیم و به شنیدن قهرمانان حباب عادت کنیم و این چیز خوشایندی نیست. هدف ما این است که بتوانیم در این بازار آشفته فکری زنده بمانیم.

چراغعلی تصریح کرد: انتشار آلبوم به دلیل اتفاقاتی با تاخیر مواجه شد اما این آلبوم وابسته به زمان نیست. من پای این کار ایستاده ام و در زمانی که آثار خالی از آب در می آید، این اثر را منتشر کردیم تا بگوییم موسیقی می سازیم.

در ادامه حمید غلامعلی نیز با قدردانی از حضور شرکت کنندگان و بزرگان حاضر در این مراسم گفت: خود را شایسته این تعاریف نمی دانم و امیدوارم از آلبوم پاییز پس از تو خوشتان بیاید.

غلامعلی حق خاطره دارد

سید محمد حسین متولی این شاعر و ترانه سرا در این مراسم طی سخنانی گفت: کار سجاد عزیزی آرام در انتشار این آلبوم سخت است زیرا پای یک رویداد فرهنگی ایستاده و آن را شکوفا می کند.

وی ادامه داد: کانون ادبی زمستان رویدادهای امیدوارکننده‌ای از جمله «پاییز پس از تو» راه‌اندازی کرده است و من دیده‌ام که عزیزی آرام به این وظیفه رسیده است.

این مجری و ترانه سرا توضیح داد: رسانه ها با حمید غلامعلی بی رحمانه برخورد کردند اما این کار برای او خوب بود و خواننده ای به دنیای موسیقی معرفی شد که چشم ها را کور کرد. هم وقتی برای بچه ها قصه می خواند و هم وقتی برای بزرگترها کار اجرا می کرد.

توالیان ادامه داد: «کسی که با صدایش نسل‌ها تربیت می‌شود، حق خاطره دارد.» زمانی که حمید غلامعلی داور جلسات مرکز زمستانی بود، دو چشم در کنارش دیدم که با شور و شوق او را تماشا می‌کردند و دیدم که چطور دوست داشتن آن نگاه بود.

وی سپس ابیاتی را به یاد همسر فقید این خواننده تقدیم کرد.

آلبوم واقعی تاریخ انقضا ندارد

مهدی مقدم خواننده موسیقی پاپ نیز در این مراسم گفت: موسیقی پاپ را با علاقه دنبال می کردم و حمید غلامعلی یکی از اساتیدی بود که سهم زیادی در موسیقی پاپ داشت. چیراگالی نیز یکی از معروف ترین ها در این زمینه است. خوشحالم که یک آلبوم پاپ واقعی بدون تاریخ انقضا منتشر شده و این آلبوم همیشه برای شنونده تازگی دارد.

در پایان این مراسم حمید غلامعلی آهنگ غریبانه را به آتیلا پسیانی تقدیم کرد و درگذشت این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت گفت.

طالب لقمان (شاعر تاجیک)، مهدی غفوریان، پرسا مجدس، خواجه نوری، میلاد مهرآوا، سید مهدی موسوی میرکلایی، داریوش تقی پور، علی سیف، هما سعادت، میشم طاهری، حسن فرهانی، علی میرآقا و حنیف سروری از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم هستند. رویداد. آنها بودند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا