اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

افزایش 3 برابری سرعت پیاده‌روی با استفاده از یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی

افزایش 3 برابری سرعت پیاده‌روی با استفاده از یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی

یک شرکت علمی آمریکایی وسیله ای اختراع کرده است که با بستن زیر کفش، سرعت راه رفتن را تا سه برابر سرعت معمولی افزایش می دهد.

این دستگاه که «Moonwalkers» نام دارد و محصول جدید شرکت «شیفت رباتیک» است، به گونه ای طراحی شده است که پس از بستن کفش می تواند سرعت راه رفتن را به 11 کیلومتر در ساعت برساند که 250 درصد است سریعتر از سرعت معمولی راه رفتن برساند.

این دستگاه شبیه اسکیت به نظر می رسد، اما به گونه ای ساخته نشده است که هنگام استفاده از آن تعادل خود را از دست بدهید. به لطف الگوریتم های یادگیری ماشینی، فقط زمانی حرکت می کند که شما بخواهید. در واقع، دستگاه می تواند هر زمان که بخواهید متوقف شود، برای بالا یا پایین رفتن از پله ها قفل شود یا هنگام پایین آمدن از شیب، سرعت خود را به طور خودکار تنظیم کند.

به عنوان مثال، زمانی که می خواهید سوار اتوبوس شوید، فقط باید پاشنه سمت راست خود را بلند کرده و سپس روی زمین قرار دهید تا ترمز الکترونیکی چرخ ها را کاملا قفل کند. اگر می خواهید دوباره سریع راه بروید، به سادگی پاشنه پای راست خود را بلند کرده و در جهت عقربه های ساعت در هوا بچرخانید تا قفل دستگاه باز شود.

در اوایل سال جاری، ویدیویی از این دستگاه که زیر یک جفت کفش بسته شده بود، تنها در تیک تاک حدود 25 میلیون بازدید داشت.

ژونجی ژانگ، بنیانگذار و مدیرعامل Shift Robotics، می‌گوید که ایده این اختراع را پس از اینکه در راه رفتن به محل کار نزدیک بود با موتور سیکلت خود تصادف کند، به دست آورد. در آن زمان، او تعجب کرد که چرا مانند بسیاری دیگر به سر کار نمی رود. او می‌گوید: «بسیاری از مردم به پیاده‌روی اعتماد ندارند، که با توجه به اینکه پیاده‌روی بسیار ایمن‌تر، راحت‌تر و برای محیط زیست بهتر است، جای تعجب دارد.

Shift Robotics می‌گوید مشکل راه رفتن «کندی و ناکارآمدی» آن است و در نتیجه تصمیم گرفتند به جای جایگزینی آن را تقویت کنند.

این شرکت با تیمی از مهندسان نیروی محرکه جت در مؤسسه رباتیک کارنگی ملون و همچنین مهندسان روباتیک و طراحان کفش های ورزشی، پنج سال گذشته را صرف تلاش برای ایجاد سریع ترین کفش های جهان “بر اساس مهندسی بدن” کرده است.

Shift Robotics می گوید، برخلاف اسکیت سواری، یادگیری استفاده از دستگاه نیازی به مهارت ندارد. هوش مصنوعی با راه رفتن هر کاربر سازگار است و الگوریتم ها برای یادگیری الگوهای راه رفتن افراد کمتر از 10 مرحله را انجام می دهند.

آقای ژانگ در این باره گفت: “دستگاه مانند واکرهایی که در فرودگاه ها می بینید کار می کند. با هر قدمی که برمی دارید تسمه نقاله زیر پای شما حرکت می کند. هر چه سریعتر راه بروید کفش ها سریعتر با شما راه می روند.”

وی درباره ویژگی های ایمنی این دستگاه گفت: کفش ها با سگک مغناطیسی بسته می شوند و در صورت خرابی دستگاه باز می شوند.

این کفش ها توسط افراد 15 تا 60 ساله مورد آزمایش قرار گرفتند و اکثر افراد توانستند در عرض 10 تا 15 دقیقه پس از بستن بند با آن راه بروند.

از اکتبر 2022، تیم Moonwalker توانسته است حدود 330000 دلار سرمایه جذب کند و تا به امروز بیش از 2000 سفارش تولید دریافت کرده است.

قیمت این دستگاه که در حال حاضر در آمریکا عرضه می شود برای هر جفت کفش 330هزار دلار است. این در حالی است که این قیمت بالا واکنش های طعنه آمیزی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است و برخی از کاربران آن را «اسکیت های گران قیمت» می نامند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا