اخبار ارز دیجیتالدانستنی ها

آموزش گام به گام خرید ارز دیجیتال برای تازه واردها

آنچه در این مقاله می خوانید: آموزش خرید ارز دیجیتال در صرافی های ایرانی و خارجی و بینگ ایکس bingx فارکس، خرید در معاملات اسپات و فیوچرز و کپی ترید

bingx صرافی

bingx صرافی هم فارکس و هم ارزدیجیتال است که افراد می توانند هم جفت ارزهای فارکس را معامله کنند و هم ارزدیجیتال بخرند. خرید ارز دیجیتال از تجربیات بسیار خوب در دنیای ارزهای دیجیتال است. اگر به عنوان یک تریدر یا سرمایه گذار وارد این دنیا ده باشید، حتما از چم و خم خرید ارز دیجیتال در صرافی مورد نظر خود اطلاع دارید. اما در صورتی که به عنوان کاربر تازه وارد هستید و تا به امروز خرید ارز دیجیتال را تجربه نکرده‌اید، حتما این مطلب آموزشی را تا انتها بخوانید. شما باید آموزش ببینید تا بتوانید خرید ارز دیجیتال انجام دهید.

برای خرید ارز دیجیتال باید از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام کنید. اگر تازه وارد هستید شاید تصور شما از صرافی، مکانی است که حتما باید به شکل حضوری وارد آن شوید و در کنار ارزهای مختلفی همچون دلار و ریال و خیلی از ارزهای دیگر یا سکه، ارزهای دیجیتال خریداری کنید. در صورتی که کاملا در اشتباه هستید و ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال که مخصوص این کار است خرید و فروش می‌شوند.

اگر در انتخاب صرافی مورد خود دقت کافی به خرج دهید و همچنین آموزش‌های دائم و درستی را پشت سر بگذارید، حتما خرید ارز دیجیتال را به درستی و راحت یاد خواهید گرفت. شما دو گزینه کلی پیش رو دارید. خرید از صرافی‌های خارجی و خرید از صرافی‌های داخلی. اینکه کدام صرافی را انتخاب می‌کنید به شما و امکانات صرافی بستگی خواهد داشت. ما در این مطلب به طور کلی، خرید ارز دیجیتال را برای شما به صورت گام به گام شرح خواهیم داد. شما در هر صرافی داخلی یا خارجی که عضو شوید، می‌توانید طبق این آموزش‌ها، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

1. آموزش مفاهیم اولیه خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های داخلی و خارجی

2. چگونه در معاملات اسپات یک صرافی، ارز دیجیتال بخریم؟

3. خرید ارز دیجیتال در معاملات فیوچرز به چه صورت است؟

4. چگونه می‌توان به کمک سیستم کپی تریدینگ، ارز دیجیتال خرید کرد؟

آموزش مفاهیم مربوط به خرید ارز دیجیتال

بهتر است پیش از اینکه در مورد نحوه خرید ارزهای دیجیتال صحبت کنیم و به طور ساده و گام به گام آن را شرح دهیم، در ابتدا کمی در مورد اصطلاحات رایج و مورد نیاز در هنگام خرید ارز صحبت کنیم و همچنین چند نکته مهم را شرح دهیم.

در ابتدا باید بدانید که برای خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی نیازمند پول ریال هستید که می‌توانید به راحتی و به شکل اینترنتی به کیف پول خود واریز کنید تا بتوانید ارز دیجیتال خریداری کنید. اما در صورتی که در صرافی‌های خارجی فعالیت کنید، باید یک صرافی ایرانی را واسطه قرار دهید و ابتدا با ریال آن را شارژ کنید. سپس ارز معروف مانند بیت کوین یا تتر و یا هر ارز دیگر که هر دو صرافی پشتیبانی کنند را خریداری کنید. سپس آدرس کیف پول صرافی ایرانی را در صرافی خارجی مورد نظر خود وارد کنید و ارز مورد نظر را به کیف پول خود در صرافی خارجی منتقل کنید.

نکته مهم دیگر این است که در آموزش خرید ارز دیجیتال باید با چند اصطلاح آشنا باشید که شامل موارد زیر است و صد البته که تعداد این واژگان و اصطلاحات در دنیای ارزهای دیجیتال بیشتر از این چند مورد است:

·        معاملات اسپات spot

معاملات اسپات همان معاملات لحظه‌ای است که در صرافی خارجی و ایرانی وجود دارد و شامل دو نوع محدود و مارکت است.

·        معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز در صرافی‌ههای خارجی بیشتر دیده می‌شود این معاملات مربوط به پیش بینی قیمت ارز است که شامل دو نوع پرپچوال و استاندارد است.

·        معاملات اهرم دار و لوریج

در معاملات فیوچرز و آتی، اهرم و لوریج نقش همان مبلغ وام از سوی صرافی را دارد. شما می‌توانید در این معاملات اهرم خود را به همان میزانی که دوست دارید صرافی به شما وام بدهد انتخاب کنید. اگر سود کردید و پیش بینی شما درست بود، به اندازه اهرم، سود دریافت می‌کنید. اگر هم ضرر کردید، دقیقا به همان میزان متضرر خواهید شد.

·        حد سود و ضرر

در معاملات اسپات و فیوچرز می‌توانید حد سود و ضرر خود را مشخص کنید .یعنی اگر قیمت به کمتر یا بیشتر از این حدود برسد، معامله لغو خواهد شد.

·        کیف پول

کیف پول شما در صرافی، مختص به شماست و آدرس آن فقط مربوط به شما خواهد بود. تمام دارایی شما نیز در آن نگهداری می‌شود.

·        شبکه انتقال رمز ارز

این شبکه مربوط به نقل و انتقالات در صرافی‌ها است که انواع مختلفی دارد. اطلاعت این شبکه روی بلاک چین واقع شده است.

·        مارجین کراس

در مارجین کراس، تمام موجودی حساب بین پوزیشن‌های باز تقسیم می‌شود و از آن برای پوشش ریسک معاملات استفاده می‌شود

·        مارجین ایزوله

 در مارجین ایزوله، تنها درصدی از حساب که به معامله اختصاص یافته برای پوشش معاملات استفاده می‌شود و در صورت لیکویید شدن پوزیشن، بقیه حساب شما به خطر نمی‌افتد.

·        مارکت

مارکت همان بازار رمز ارز است. شما هر معامله‌ای را می‌توانید با قیمت مارکت در همان لحظه یا آینده انجام دهید. خرید ارز دیجیتال با قیمت مارکت در معاملات اسپات، خیلی سریع انجام می‌شود.

·        Limit

منظور از limit همان محدود است. یعنی شما برای خرید یا فروش ارز دیجیتال در معاملات خود، یک حد سود و ضرر یا حد بالا و پایین انتخاب کنید.

آموزش خرید ارز دیجیتال در معاملات اسپات

صرافی bingx

اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال دارید، باید بعد از انتخاب صرافی و آموزش در این زمینه، حساب کاربری خود را ایجاد کنید. حالا با خیال راحت می‌توانید وارد صرافی شده و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. برای خرید ارز دیجیتال می‌توانید معاملات اسپات و لحظه‌ای را انتخاب کنید. شما می‌توانید مراحل زیر را گام به گام جلو بروید:

1. خرید ارز در صرافی داخلی:

برای خرید ارز دیجیتال در صرافی داخلی باید یک صرافی خوشنام را برای خود انتخاب کرده و حساب کاربری در آن ایجاد کنید:

·        وارد حساب کاربری خود شود و روی گزینه کیف پول کلیک کنید.

·        روی واریز وجه بزنید و مبلغ مورد نظر خود را از کارت عابر بانک خود به کیف پول واریز کنید.

·        از لیست ارزهای مختلف، یکی را به میل خود انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

·        از سربرگ‌های نمایش داده شده ( limit و مارکت )، یکی را انتخاب کنید. ( برای مثال مارکت )

·        وارد صفحه خرید و فروش می‌شوید. در اینجا باید در قسمت مربوط به خرید ارز که معمولا با رنگ سبز نمایش داده می‌شود، amount یا مقدار مورد نظر خود را وارد کنید.

·        سپس روی گزینه خرید بزنید. معامله خیلی سریع و با قیمت بازار یا مارکت برای شما انجام خواهد شد.

چنانچه قصد دارید با قیمت محدود معامله کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

·        وارد حساب کاربری خود شوید.

·        ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

·        نوع سفارش خود را روی limit قرار دهید.

·        حد tp/sl را انتخاب کنید. ( حد سود و ضرر )

·        مقدار ارز را وارد کنید.

·        روی گزینه خرید کلیک کنید. این پوزیشن ایجاد می‌شود و در قسمت معاملات باز شما قابل نمایش است. وقتی قیمت به حدی که شما تعیین کرده‌اید برسد، معامله خود به خود انجام خواهد شد.

2. خرید ارز در صرافی خارجی:

برای فعالیت خرید ارز دیجیتال در صرافی خارجی باید از قبل، مقدار مشخصی رمز ارز معروف مانند تتر یا بیت کویت و . . . را در یک صرافی ایرانی خرید کنید و سپس آن را از طریق منوی deposit به صرافی خارجی مد نظر خود انتقال دهید. حالا می‌توانید با خیال راحت خریدتان را طبق مراحل زیر انجام دهید:

·        وارد حساب خود شوید و روی spot بزنید.

·        ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و نوع معامله خود را انتخاب کنید market/limit

·        مانند مراحل قبلی در صرافی ایرانی پیش بروید تا خرید شما انجام شود.

توجه کنید صرافی را هم برای ترید انتخاب کنید که حجم معاملات بالایی داشته باشد و پیشنهاد ما به شما صرافی bingx است که دارای کپی ترید هم می باشد و از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند.

آموزش خرید ارز دیجیتال در معاملات فیوچرز

معاملات آتی و فیوچرز برای پیش بینی قیمت رمز ارز می‌باشد. می‌توان از طریق این پیش بینی کسب سود کرد. این امکان در حال حاضر در صرافی‌های ایرانی فراهم نیست. اگر هم باید در حد یکی دو تا صرافی است به همین دلیل ما هر دو نوع معاملات فیوچرز ( استاندارد و پرپچوال) را در صرافی خارجی بررسی می‌کنیم.

·        ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

·        از قسمت معاملات فیوچرز یا derivatives گزینه فیوچرز را انتخاب کنید.

·        روی گزینه standard futures یا perpetual بزنید.

·        از قسمت مشخص شده، رمز ارز مورد نظر را انتخاب کنید.

·        مقدار و لوریج خود را مشخص کنید. ( اهرم از 2 تا 150 در صرافی‌ها در دسترس است اما در صرافی بینگ ایکس bingx بیشتر از این مقدار است. )

·        با توجه به نوع معاملات حرفه‌ای یا استاندارد انتخاب شده، باید در این قسمت مارجین خود را مشخص کنید که مارکت و تریگز را می‌توانید انتخاب کنید.

·        باید معامله خود را به صورت کراس یا مارجین ایزوله ایجاد کنید که پیشنهاد ما این است نوع معاملات خود را ایزوله انتخاب کنید تا تمام سرمایه شما درگیر نشود و احتمال لیکوئید شدن شما کمتر شود.

آموزش خرید ارز دیجیتال با سیستم کپی ترید برای تازه واردها

آموزش صرافی بینگ ایکس

سیستم کپی تریدینگ در صرافی‌ها می‌تواند این امکان را به کاربران تازه وارد بدهد تا تمامی پوزیشن‌های کاربران و تریدرهای حرفه‌ای در دنیا را کپی و اجرا کنند. این احتمال که تازه واردها با کپی تریدینگ کسب سود کنند، بسیار زیاد است.

برای انجام کپی تریدینگ باید این سیستم را جداگانه به صرافی خود متصل کرده و از آن استفاده کنید. اما در صورتی که از صرافی bingx استفاده کنید، این صرافی، سیستم کپی تریدینگ را به شکل رایگان برای کاربران خود در دسترس قرار داده است. شما می‌توانید وارد کپی تریدینگ شده، ثبت نام کنید و سپس از طریق منوی اصلی وارد آن شده و معاملات تریدر مورد علاقه خود را مشاهده کنید. سپس آنها را کپی می‌کنید تا روی اکانت شما نیز اجرا شود.

و کلام آخر

در آخر لازم به ذکر است که انجام خرید در بازار رمز ارز، اولین و ساده‌ترین کار ممکن است. اما استراتژی خرید، برنامه ریزی، مدیریت ریسک و خرید عاقلانه و بر طبق تحلیل، از خرید مهم‌تر است که همگی این موارد در سایه آموزش امکان پذیر است. پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌های سایت بینگ ایکس فارسی را حتما دنبال کنید، چون هم آموزش ارزدیجیتال و هم فارکس و هم آموزش صرافی bingx را به طور کامل و گام به گام برای شما توضیح داده است.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا