اخبار روز

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای معلمان: فقط یک روز دیگر برای درخواست انتقالی فرصت باقیست! + جزئیات

به گزارش پی ام آپ، با توجه به تمدید مهلت ثبت نام درخواست انتقال معلمان به شهرهای بزرگ تا 11 تیرماه، آخرین مهلت ثبت نام این درخواست فردا است.

ثبت درخواست انتقال در سامانه انتقال فرهنگیان از 10 خرداد آغاز شد و تا 6 تیرماه ادامه داشت.

با توجه به امکان ثبت درخواست انتقال موقت نیروهای مشمول قانون برای تعیین تکلیف وظایف آموزشی (طبق مصوبه کمیته سرمایه انسانی وزارت) و همچنین امکان ثبت نام و درخواست انتقال دائم نیروهای متقاضی به کلانشهر تا 11 تیرماه تمدید شد. لذا این معلمان فقط تا فردا فرصت دارند درخواست انتقال خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

– انتقال دائم: دارای حداقل چهار سال سابقه کار مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان.

– انتقال موقت: دارای حداقل یک سال سابقه کار مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان.

تبصره: کارمندانی که در سال جاری در وضعیت انتقال موقت قرار دارند، می توانند با ثبت درخواست و احراز تراز نیروی کار منطقه/استان دائمی شوند.

– ملاک محاسبه تجربه تجربه (تدریس تمام وقت) در آموزش و پرورش تا 31 شهریور 1402 می باشد.

تبصره: مدت سوابق خدمت در نحوه حق الزحمه معلم، نهضت سوادآموزی، ماموریت به سایر موسسات، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت معلم، خدمت در نظام آموزشی جزء برگه خدمت اجباری و ثابت نخواهد بود.

– انجام هر نوع انتقال پیش بینی شده در این دستورالعمل منوط به وجود نیاز در مقصد و رعایت شرط تامین برق در منطقه مبدا از محل ابلاغ اجباری یا اختیاری است.

– به استناد ماده 2 آیین نامه اجرایی بند (3) ماده واحده قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین بکارگیری معلمان و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1397 شورای اسلامی شهر، انتقال مشمولان شاغل در قانون قبل از (10) سال امکان پذیر نمی باشد.

– ثبت اطلاعات و تکمیل فرم صلاحیت بر اساس راهنمای تعبیه شده در سامانه my.medu.ir.

– پذیرش درخواست های خارج از سامانه یا خارج از مدت مقرر امکان پذیر نخواهد بود.

– افراد منتقل شده (موقت) در سال جاری برای ادامه انتقال موقت یا دائمی شدن موظف به انجام موارد فوق می باشند.

نظرات

– انتقال پدر، مادر، همسر و پسر شهید، جانبازان بالای 25 درصد، زوج های فرهنگی به محل خدمت همسر، بانوان فرهنگی دارای سه فرزند زیر 12 سال (سن فرزندان 6/6 محاسبه می شود. 31/1402) و همچنین همسر جانباز در صورت تغییر دائمی محل کار جانباز در همان سال با تأیید مراجع ذیصلاح به استناد ماده 17 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون استخدامی تسهیلات و ایثارگران اولویت دارند.

– امکان انتقال فارغ التحصیلان متعهد به خدمت سال جاری از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در همان گروه/رشته/جنسیت با ذکر ادامه خدمت در وزارت آموزش و پرورش در محل مورد نظر امکان پذیر است.

– در صورت احراز عدم احراز شرایط و حقوق افراد انتقال یافته، انتقال مشمولان در هر مقطع از سال تحصیلی همراه با برخورد قانونی با متخلفین لغو خواهد شد.

پرورش دهندگانی که همسر آنها نظامی و انتظامی بوده و بنا به دستور سازمان مربوطه (بدون درخواست خود) و با تایید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی استان منتقل شده باشند، مشمول بند (3) ق. جدول صلاحیت لازم به ذکر است مسابقاتی که صرفاً استخدام همسران نظامی را تأیید می کند، امتیازی مشابه سایر شرکا را کسب می کند.

– انتقال درون استانی و برون استانی فقط بین 20 خرداد تا 24 مرداد انجام می شود.

– عدم مراجعه افراد انتقال یافته به منطقه مقصد پس از اعلام نتیجه غایب تلقی می شود.

– ادارات شهرستانها و مناطق مقصد موظفند قبل از پایان مهلت نقل و انتقال موقت افراد جابجا شده از سال قبل نسبت به صدور حکم تکمیل تکلیف و ابلاغ به ذی نفعان اقدام نمایند. در صورت عدم تمدید انتقال از ساماندهی و صدور اطلاعیه تدریس برای آنان خودداری نمایند، ادارات شهرستانها و مناطق مبدأ نیز موظفند نسبت به رصد و تعیین وضعیت خدمت رسانی افراد و ارسال ابلاغ خدمت تا ابتدا اقدام نمایند. سال تحصیلی پس از پایان تاریخ انتقال. بدیهی است عدم اقدام به موقع، قصور در رعایت وظایف قانونی محسوب می شود.

– مسئولیت اطلاع رسانی، نظارت بر حسن اجرا و پاسخگویی مناسب به متقاضیان نقل و انتقالات درون و برون استانی بر عهده مدیر کل آموزش و پرورش استان ها می باشد. باید هماهنگی های لازم انجام شود تا متقاضیان به واحدهای ستادی ارجاع نشوند. هرگونه مکاتبه خارج از سامانه مربوطه در خصوص واگذاری با مرکز برنامه ریزی و امور اداری نیروی انسانی ممنوع بوده و در نتایج ارزیابی عملکرد استان ها منظور خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا