دانستنی ها

چگونه برای درمان سرماخوردگی و التهاب قرص های طبیعی درست کنیم؟

به گزارش فرارو، به نقل از پی ام آپ،با فرا رسیدن ماه های پاییز و زمستان و سردتر شدن هوا، بیماری هایی مانند سرماخوردگی و عفونت های تنفسی افزایش می یابد. اتفاقاً برخی افراد برای درمان سرماخوردگی به جای داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی و جوشانده استفاده می کنند. استفاده از قرص های طبیعی و خانگی که در درمان التهاب حلق و بینی موثر است می تواند گزینه مفید و موثری برای درمان باشد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه قرصی طبیعی و گیاهی را به شما آموزش دهیم که در رفع التهاب و احتقان در هنگام سرماخوردگی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. اگر می خواهید این قرص های مقوی و مفید را در خانه تهیه کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست

پودر ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری

آب گرم: 1 لیوان

لیمو ترش: 2 عدد

نارنگی: ۲ عدد

پرتقال: 1 عدد

عسل: 1 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل: 1 قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود

برای شروع کار ابتدا پودر ژلاتین را با آب داغ حل کرده و به روش بن ماری در بخار مستقیم کتری یا سماور در حال جوش قرار دهید تا حل شود. حالا آب مرکبات مانند لیمو، نارنگی، پرتقال را بگیرید و به ظرف پودر ژلاتین اضافه کنید. سپس عسل و پودر زنجبیل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در آخر مخلوط آماده شده را در قالب های سیلیکونی کوچک مخصوص شکلات یا یخ بریزید و در یخچال بگذارید و اجازه دهید منجمد و سفت شوند. بعد از این مرحله می توانید قرص ها را از قالب خارج کرده و در یک لیوان خشک و تمیز بریزید. حتما بطری قرص را در یخچال نگهداری کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا