اخبار روز

آمریکا خواستار خروج خانواده های دیپلمات هایش از عراق شد

ایالات متحده از خانواده‌های دیپلمات‌ها و پرسنل غیرضروری خود خواست تا عراق را ترک کنند زیرا منافع دولت ایالات متحده به طور فزاینده‌ای تهدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «بغداد ایلیوم» به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: با توجه به افزایش تهدیدات امنیتی علیه کارمندان و منافع دولت آمریکا، این وزارتخانه دستور خروج اعضای خانواده دیپلمات ها و کارمندان غیرکلیدی این وزارتخانه را صادر کرده است. سفارت آمریکا در بغداد و سرکنسولگری آمریکا در اربیل.

به گزارش بغداد الیوم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که شهروندان آمریکایی در عراق با خطرات قابل توجهی برای امنیت و سلامت خود از جمله احتمال خشونت و آدم ربایی روبرو هستند و شبه نظامیان ضد آمریکایی شهروندان آمریکایی را در سراسر عراق تهدید می کنند. . این کاری است که آنها انجام می دهند.

وزارت خارجه آمریکا افزود که این حملات [ به آمریکایی‌ها در عراق ] در بسیاری از نقاط کشور، از جمله بغداد و سایر شهرهای بزرگ، این کار با بمب های دست ساز، گلوله های غیرمستقیم و هواپیماهای بدون سرنشین انجام می شود.

در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده است که به دلیل تهدیدات و حملات هوایی مداوم به مرز شمالی عراق سفر نکنند و به ویژه از سفر به مناطق نزدیک گروه‌های مسلح در شمال عراق که هدف حملات هوایی ارتش کشورهای همسایه قرار گرفته‌اند، خودداری کنند.

به گزارش بغداد الیوم، وزارت خارجه آمریکا افزود: به دلایل امنیتی به پرسنل دولت آمریکا در بغداد دستور داده شده است که از فرودگاه بین المللی بغداد استفاده نکنند.

مردم عراق در روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین با سردادن شعارهای «آمریکا بر باد رفته» و «الله اکبر آمریکا شیطان الاکبر از حمایت کاخ سفید ابراز خشم و انزجار کرد و دولتمردان آمریکایی جنایات رژیم ضد مردمی اسرائیل را محکوم کردند و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند.

در همین راستا هزاران نفر از مردم عراق چهارشنبه گذشته به تظاهرات خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه دادند و همزمان تظاهراتی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در سایر نقاط بغداد مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند و علیه این کشور شعار سر دادند. و رژیم صهیونیستی

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهای الله الله اکبر – آمریکا الشیطان اکبر خشم و انزجار خود را از سیاست واشنگتن در حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل نشان دادند و اعلام کردند که با مسلمانان آمریکا در فلسطین اشغالی همبستگی دارند. .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا