اخبار روز

درآمد هنگفت فیلترشکن فروشان در ایران! / آمار تکان دهنده بازدید پست‌ها در تلگرام!

از سال گذشته تاکنون که استفاده از اینستاگرام و تلگرام در ایران منوط به استفاده از فیلترشکن شده است تعدا قابل توجهی از افراد ایرانی از فیلتر شکن استفاده می‌کنند. با توجه به کاهش رده سنی استفاده از فیلترشکن نگرانی‌هایی پیرامون این موضوع وجود دارد.

با فیلترینگ گسترده شبکه های اجتماعی که از سال گذشته اعمال شده است، آمار خرید و فروش و استفاده از فیلترشکن افزایش چشمگیری داشته است. طبق آمار یکتان، 80 درصد کاربران در سنین مختلف از VPN برای دسترسی به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها استفاده می کنند. این باعث شد که گردش مالی خرید و فروش VPN در سال 1401 به یک بازار 25 تا 30 میلیارد تومانی تبدیل شود. همه این آمار نشان دهنده تمایل بالای مردم به استفاده از پلتفرم های فیلتر شده است.

درآمد هنگفت فیلترشکن فروشان در ایران! / آمار وحشتناک استفاده از فیلتر شکن!

همچنین طبق آمار ذکر شده در گزارش Ektanet، میزان استفاده از VPN در بین کاربران 15 تا 17 ساله 97 درصد است. همچنین میزان استفاده از فیلترشکن در بین کاربران مقطع ابتدایی 63 درصد است. یعنی از هر سه کاربر ایرانی با تحصیلات ابتدایی دو نفر از VPN استفاده می کنند. این نشان می دهد که استفاده از این ابزارها دیگر مختص قشر تحصیل کرده نیست. چنین آماری ممکن است نشان دهنده آسیب بیشتر فیلترینگ به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

تعداد زیاد بازدید از پست های تلگرام از سوی کاربران ایرانی یکی دیگر از عوامل تایید کننده این مشکل است. به گزارش یکتانت، پست‌های کانال‌های ایرانی در تلگرام در سال ۱۴۰۱، ۵۹۰ میلیارد بار دیده شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا