اخبار روز

آمار بالای تصادفات در این ساعات روز! / هشدارهای رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد نکات ایمنی!

در بزرگ راه ها به دلیل سرعت بالای رانندگان و کم توجهی آن ها به مسیر معمولا تصادفات سنگینی رخ می دهد. همچنین در ساعات بین 4 تا 8 صبح نیز به دلیل خواب آلودگی تصادفات زیادی رخ می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: رانندگان در هنگام توقف اضطراری یا تصادفات غیر قابل حرکت باید از علائم ایمنی و مثلث های خطر در فاصله 70 متری استفاده کنند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سردار حمیدی با اشاره به تصادفات در بزرگراه ها گفت: یکی از حوادثی که به ویژه در بزرگراه ها با سرعت بالا رخ می دهد توقف خودرو به هر دلیلی از جمله خرابی و تصادف است که بسیار خطرناک بوده و باعث بیشتر تصادفات می شود.

وی افزود: مهم ترین نکته برای راننده در چنین مواقعی ایمن سازی وسیله نقلیه است زیرا اگر لحظه ای توقف کند و پشتیبان گیری انجام نشود قطعاً تصادفات سنگینی رخ می دهد زیرا سایر رانندگان در این مسیرها تردد می کنند و توجه کافی و لازم را به جلو ندارند و این اتفاق منجر به تصادف می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: رانندگان پس از خرابی، ترمز اضطراری یا تصادفات بی حرکت باید از علائم ایمنی و مثلث های خطر در فاصله 70 متری استفاده کنند.

وی گفت: حوادثی که پس از خرابی و پس از تصادف رخ می دهد به دلیل عدم درک خطر تصادف توسط رانندگان و عدم اطلاع از اینکه سایر رانندگان عبوری ممکن است با آن برخورد کنند، است.

سردار حمیدی با اشاره به محدودیت میدان دید، خلوت بودن جاده ها و احتمال تجربه سرعت غیرمجاز در ساعات خلوت صبح، گفت: حتی از ساعت 4 صبح تا 8 صبح به دلیل خستگی رانندگانی که ساعت ها رانندگی کردند احتمال تصادف زیاد است. 6 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح در این ساعات رخ می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تصریح کرد: در ابتدای صبح وضعیت ترافیکی خوبی در سطح شهر تهران داریم و به پایان تابستان نزدیک می شویم که قطعاً بر تعداد سفرها افزوده می شود و بر وضعیت ترافیکی شهر تأثیر می گذارد.

سردار حمیدی گفت: فرهنگ رانندگان در نقاط مختلف کشور متفاوت است و این رفتارها به طرق مختلف بر ترافیک تاثیر می گذارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: دغدغه اصلی پلیس علاوه بر کنترل و روان سازی ترافیک بیشتر بر موضوع فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه و به ویژه کاربران جاده ای است.

سردار حمیدی با بیان اینکه فرهنگ ترافیک معمولاً تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ترویج فرهنگ است، گفت: یکی دیگر از ابعاد فرهنگ ترافیک، رفتار ترافیکی رانندگان در فرهنگ های مختلف و تأثیر رانندگی آنها بر ترافیک شهری به ویژه در جاده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا