اخبار روز سینما

آمادگی برای دریافت 4 میلیون تهرانی / حضور 50 هزار خادم / برپایی شهربازی در مسیر عید غدیر

به نقل از شمانیوز


به گزارش سراج24; ساسان زارع دبیر ستاد مردمی بزرگداشت ده کیلومتری غدیر در نشست خبری این مراسم بزرگ فرهنگی و آیینی که در محل مجتمع فرهنگی انقلاب (سرچشمه) برگزار شد، گفت: جشن ده کیلومتری غدیر مصادف با عید بزرگ شیعیان است. غضیرخم برگزار شد و سال گذشته شاهد بودیم که میلیون ها عاشق امیرالمومنین (ع) در سراسر ایران اسلامی و به ویژه در مسیر این مراسم در تهران، با این جشن بزرگ حضور پرشور و عظیمی از خود نشان دادند.

وی افزود: امسال همزمان با این عید بزرگ مردم مومن و متدین ایران در شهرها و استان های مختلف به ویژه تهران در این مراسم بزرگ فرهنگی-آئینی حضور خواهند داشت. این جشن در تهران از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی با حضور بیش از 1300 موکب برگزار می شود.

دکتر زارع افزود: چون در این روز به شادی و غذا توصیه می شد، لذا اکثر موکب های مستقر در این مسیر به پذیرایی و اطعام میهمانان می پرداختند و البته برنامه های متنوع فرهنگی از جمله سرود، شعر خوانی و …. غدیر، غرفه های مشاوره، نقاشی و بازی های کودکانه و سایر فعالیت های فرهنگی در طول مسیر برای شادی مهمانان مراسم برگزار می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته مردم خیر و مومن ایران سهم بسزایی در برپایی این جشن داشتند و امسال نیز مانند سال گذشته علاقه مندان و علاقه مندان به امیرالمومنین (ع) می توانند شماره 2 را به شماره 3000212 برای این امر ارسال کنند. و کمک های نقدی خود را در اختیار برگزارکنندگان جشن قرار دهید تا در این راه هزینه شود.

دبیر ستاد مردمی جشن 10 کیلومتری غدیر با تاکید بر تداوم کمپین «عشق علی» و کمپین «هدیه اسباب بازی» در این جشن، گفت: همه کسانی که می خواهند به کودکان محروم اسباب بازی هدیه دهند. از این منطقه می توانند هدایای خود را به غرفه های این کمپین بزرگ در مسیر عید غدیر اهدا کنند تا به دست نیازمندترین کودکان برسد.

وی در خصوص ایجاد نشاط اجتماعی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: بر این اساس قرار است در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در اتوبوس بی آر تی شهربازی به طول 10 کیلومتر احداث شود. . به همین منظور این قطعه از خیابان از شب قبل از مراسم با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در اختیار موکب ها قرار می گیرد تا در این مسیر 10 کیلومتری اسباب بازی تهیه کنند و تا پایان مراسم پذیرایی از بچه ها باشند. مراسم. مراسم .

دبیر ستاد مردمی 10 کیلومتری جشن غدیر خم یادآور شد: اتفاق ویژه ای که به نظر می رسد بتواند جلوه ای ماندگار از این رویداد ایجاد کند، راه اندازی شهربازی به طول 10 کیلومتر است. بر این اساس قرار است در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی در خط بی آر تی شهربازی به طول 10 کیلومتر راه اندازی شود که این خیابان در اختیار موکب ها قرار می گیرد تا در این تور 10 کیلومتری اسباب بازی تهیه کنند. . . مسیر و فرزندخوانده تا پایان مراسم.

زارع افزود: خانواده های تهرانی از هر نقطه از تهران که وارد مسیر ده کیلومتری جشن می شوند مهمان ما خواهند بود و در 1200 موکب، 200 موکب شربت خانه و تعداد قابل توجهی پذیرایی و اطعام می شوند.

دبیر ستاد مردمی غدیر خم با بیان اینکه امسال بیش از 50 هزار خادم در غدیر حضور دارند و ده کیلومتری این واقعه عظیم را جشن می گیرند، گفت: سال گذشته پیش بینی ما 800 هزار نفر بود که در واقع این تعداد است و به بیشتر هم رسید. بیش از 3 میلیون نفر و امسال قصد داریم 4 میلیون مهمان داشته باشیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا