اخبار روز

آغاز ورود زائران ایرانی به عراق از مرز خسروی


به گزارش پی ام آپ، شیرکو احمد الجاف، مدیر گذرگاه المنزریه (خسروی) امروز (سه شنبه) در گفت و گو با شفق نیوز از آغاز حرکت زائران ایرانی از این گذرگاه واقع در منطقه «خانقین» خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور میانگین روزانه 2 تا 3 زائر ایرانی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از این گذرگاه وارد عراق می شوند، گفت: پیش بینی می شود این تعداد در روزهای آینده افزایش یابد.

الجاف تاکید کرد: نهادهای امنیتی و خدماتی در آماده باش هستند و پیش بینی می شود در ایام نزدیک به زیارت اربعین 50 هزار زائر ایرانی از این مرز وارد عراق شوند.

خالد المحنه، سخنگوی وزارت کشور عراق دیروز (دوشنبه) از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای پیاده روی اربعین زیر نظر محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق خبر داد.

وی گفت: اقدامات امنیتی برنامه اربعین آغاز شده و همکاری و هماهنگی بالایی بین نهادهای مختلف امنیتی از طریق اتاق مشترک وجود دارد.

المحنا خاطرنشان کرد: پیش از آغاز برنامه اربعین، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق به عنوان رئیس کمیته عالی زیارت اربعین، جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی و سفرهایی به جمهوری اسلامی داشت. از ایران و توافقات مشترکی برای ایجاد مکانیزمی برای ورود زائران به عراق از نقاط دور از گذرگاه های مرزی به دست آمد.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: سازوکارهایی نیز برای ورود زائران افغانستانی، پاکستانی و هندی ایجاد شد.

رسانه های عراقی اخیرا گزارش دادند که نشست امنیتی مشترک ایران و عراق با نظارت عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق، در مقر پلیس استان کربلا برگزار شد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق پنجشنبه گذشته گفت: طرح زیارت اربعین از هفته آینده اجرا می شود و طرح پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت خواهد بود.

الشمری خاطرنشان کرد که امنیت در جاده نجف اشرف به کربلای معلی وجود دارد.

وزیر کشور عراق همچنین گفت: موضوع ایمن سازی معابر زائران و تقسیم وظایف را بررسی کردیم و امسال در طرح امنیتی پیاده روی اربعین حسینی از پهپادها استفاده می شود.

در همین رابطه «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی نیز گفت: همه معابر ورودی به شهر کربلا را تعریض کرده ایم. جاده جدیدی در داخل استان کربلا ساخته شده و امسال برنامه پیاده روی روانی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا